پارتیشن شیشه ای فریم دار

پارتیشن شیشه ای فریم دار

فهرست مطالب

با پدید آمدن سازه‌های جدید تحت عنوان دیوارهای جداکننده یا پارتیشن، محیط‌های اداری و شرکت‌ها ظاهر منحصربه‌فردی پیدا کرده اند. با اینکه مدل‌های مختلفی از پارتیشن‌های شیشه‌ای به بازار عرضه ‌شده اما انواع پارتیشن شیشه‌ای فریم دار یا قاب دار به دلیل جذابیت و استحکام بالا بیشتر مورد استقبال بازار واقع شده‌ است.

به دلیل اجرای فریم در این سبک می‌توان انواع شیشه‌های تک‌جداره، دوجداره، شیشه ساتینا یا کریستالی و….. را برای بدنه پارتیشن به کار برد. همان‌طور که می‌دانید این روزها برای تفکیک و جداسازی محیط‌های اداری سازه‌های سبک جایگزین دیوارهای حجیم و سنگین ‌وزن سنتی شده است. مدلی از پارتیشن که برای هر محیط پیاده‌سازی می‌شود، بستگی به متراژ ساختمان، شرایط محیطی، میزان بودجه و …. دارد.

مزایای پارتیشن شیشه‌ای فریم دار

مکان‌های اداری معمولاً با مشکلاتی همچون شلوغی و سروصدا همراه هستند که می‌تواند تمرکز ذهنی کارمندان را روی فعالیت‌هایشان کاهش دهد. در چنین موقعیتی پارتیشن شیشه‌ای فریم دار بسیار کارساز است. با کمک این ابزار می‌توان فضای بزرگی که چند نفر از کارمندان در آن فعالیت دارند را بخش‌بندی کرد.

این پارتیشن‌ها به دلیل عایق صدا بودن حریم خصوصی آرامی برای افراد ایجاد می‌کند. یکی از مزایای بزرگ دیگر امکان نصب سریع و آسان و بدون ایجاد بی‌نظمی‌هایی ساخت‌وساز در انواع سنتی است. بنابراین کارفرمایانی که قصد تغییر دکوراسیون محیط اداری و بهینه‌سازی آن را دارند، در مدت‌زمان کوتاهی بدون توقف امور اداری می‌توانند شرکت خود را بازسازی کنند.

یک جنبه مهم پارتیشن‌های شیشه‌ای ظاهر فوق‌العاده جذاب و مدرن بودن آن است که در زیباسازی محیط کار تاثیر بسزایی دارد. ضمن این‌که هرکدام از کارمندان فضای اختصاصی خود را خواهند داشت و درعین‌حال تعاملشان با دیگر اعضا قطع نمی‌شود. مهم‌تر از همه این‌که مدیریت می‌تواند با کارمندان در ارتباط باشد و در عین حال بر کارکرد آنها نظارت داشته باشد.

انواع پارتیشن فریم دار

این روزها کاربرد پارتیشن شیشه‌ای فریم دار به دلیل ضربه‌پذیری، استحکام بالا و عایق‌بندی ضمنا خلق فضایی شیک و مدرن در ادارات به ‌وفور به چشم می‌خورد. پارتیشن های شیشه‌ای فریم دار برحسب نوع فریم و شیشه ساختار ظاهری مختلفی دارند که به‌صورت زیر دسته‌بندی می‌شود:

پارتیشن شیشه‌ای فریم دار تک‌جداره

پارتیشن شیشه‌ای فریم دار دوجداره

پارتیشن شیشه‌ای تک‌جداره همان‌طور که از نامش برمی‌آید دارای بدنه‌ای متشکل از یک‌لایه شیشه است. با اینکه این نوع پارتیشن عایق صوتی ضعیف‌تری نسبت ‌به نوع دوجداره است، اما به دلیل ظاهر مدرن و ظرافت کاربردهای ویژه‌ای پیدا می‌کند. این سبک از پارتیشن‌ها معمولاً در محیط‌های اداری آرام و خلوت استفاده می‌شود. این مدل به کارفرمایانی که به‌دنبال فضاسازی ساختمان با هزینه‌ های پایین‌تر هستند توصیه می‌شود.

پارتیشن شیشه‌ای فریم دار دو جداره

این نوع از پارتیشن‌ها نسبت ‌به نمونه‌های معمولی مزایای عالی دارند. مقاومت بالا در برابر ضربه و حرارت، امکان نصب پرده و کرکره، عایق صوتی و امکان سفارشی‌سازی شیشه‌ها شاخص‌ترین ویژگی‌های پارتیشن دوجداره است. در پارتیشن‌های شیشه‌ای دوجداره فریم دار معمولاً از فریم آلومینیومی استفاده می‌شود. پارتیشن‌های دوجداره فریم لس در ساختارشان فریم‌های کشویی مختلفی تعبیه می‌شود که ظرافت کار را بالا می‌برد.

پارتیشن‌های شیشه‌ای دوجداره متشکل از ۲ لایه شیشه سکوریت ۱۰ تا ۱۲ میل است که عایق‌بندی همه‌جانبه ایجاد می‌کند. در فضاسازی با این دیواره‌های عایق به دلیل امکان پیاده‌سازی پرده‌ی کرکره حریم خصوصی بیشتر حفظ می شود و افراد آرامش بیشتری خواهند داشت.

جنس پارتیشن فریم دار

به ‌طور کلی جنس بدنه پارتیشن‌های شیشه‌ای در نوع فریم دار از شیشه سکوریت یا لمینت است. شیشه‌های سکوریت در نوع خود مدل‌های متفاوتی دارند که شامل شیشه سکوریت فلوت، کریستالی ساتینا، شیشه لاکویل و لمینت است. ضخامت این‌گونه از شیشه‌ها بین ۴ تا ۲۱ میلی‌متر و با توجه به نوع کاربرد متفاوت است. صرف‌نظر از بدنه شیشه‌ای پارتیشن سایر بخش‌های ساختاری آن شامل فریم، قاب یراق آلات، پروفیل و…. است.

ای روزها پارتیشن های شیشه ای در انواع گوناگون با جنس و طرح شیشه مختلف مانند پارتیشن شیشه ای فریم دار رنگی یا پارتیشن شیشه ای متحرک ساخته می شود. یکی از قابلیت های مهم در طرح دار کردن شیشه ها امکان طراحی برند یا لوگو روی بدنه شیشه پارتیشن است که در تبلیغات بسیار موثر خواهد بود. در پارتیشن های فریم دار برای حفاظت از شیشه از فریم هایی با متریال مختلف پروفیل آهنی، آلومینیم، استیل و… استفاده می شود که علاوه بر مقاومت بالا عایق بندی صدا و حرارت را بالاتر می برد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد  نرده شیشه ای کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.

مشاوره آنلاین