وبلاگ

پارتیشن شیشه ای متحرک

پارتیشن شیشه ای متحرک

پارتیشن شیشه‌ای متحرک سبکی از سازه‌های شیشه‌ای جداکننده فضا است که علاوه ‌بر ظاهر شفاف و عبور نور کافی، قابلیت جابه‌جایی دارد. امکان حرکت برای این پارتیشن‌ها موجب می‌شود بتوانید تقسیم‌بندی محیط را به ‌صورت دلخواه تغییر دهید. این مدل از سازه‌های شیشه‌ای برمبنای ویژگی‌های فضا مانند مساحت کلی، ارتفاع سقف، میزان نور و متناسب با کاربری شرکت یا واحد مسکونی قابل طراحی به فرم‌های مختلف است.

به‌ طور کلی به‌کارگیری پارتیشن شیشه‌ای استفاده بهینه و مؤثری از فضاهای محدودشده ایجاد کرده و ضمن کاربردی کردن محیط‌های جداسازی شده، نورپردازی طبیعی محیط را حفظ می‌کند. اجرای پارتیشن شیشه‌ای نسبت ‌به ساخت دیوارهای سنتی خیلی مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده و فضای کمتری اشغال می‌کند. مهم‌ترین مزیت این سازه‌های آماده صرف‌نظر از فضاسازی خلاقانه و کاربردی، توزیع نور طبیعی در محیط است. بنابراین در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

چرا پارتیشن شیشه‌ای متحرک مناسب است؟

مواقعی وجود دارد که در شرکت یا واحد مسکونی به فضای تفکیک‌شده بیشتری برای کار و فعالیت یا استراحت نیاز دارید. اینجاست که پیاده‌سازی سازه‌های آماده به کمکتان می‌آید تا علاوه بر خلق زیبایی و شیک بودن بهره‌وری مناسبی از مساحت هرچند کوچک در اختیارتان داشته باشید. مزید بر این‌که در انواع پارتیشن شیشه‌ای متحرک یا همان ( جدا کننده شیشه ای ) می‌توانید در ساعاتی از روز حالت پارتیشن‌ها را به‌ صورت کشویی یا مورب تغییر داده و فضای بزرگ‌تری بسازید.

قیمت پارتیشن شیشه‌ای متحرک

به ‌طور کلی قیمت پارتیشن شیشه ای متحرک نسبت ‌به دیوارهای ثابت مقرون‌به‌صرفه‌تر است. قیمت پارتیشن‌ها بر مبنای ویژگی‌هایی مانند متراژ محیط، عایق صدا بودن، رنگ و جنس دیوارهای پارتیشن و طراحی بدنه آن تعیین می‌شود. در مدل‌های با فریم آلومینیومی هم‌ جنس و ضخامت فریم آلومینیوم تاثیر زیادی در این برآورد قیمت نهایی دارد.

پارتیشن‌های شیشه‌ای متحرک نسل جدیدی از سازه‌های ساختمانی برای اتاق‌سازی، تفکیک فضا به ‌طور موقتی با قابلیت تغییر حالت هستند. در این نمونه‌ها اغلب پروفیل آلومینیوم به ‌عنوان ساختار اسکلتی و فریم اصلی به ‌کار رفته و برای بدنه از متریال شیشه استفاده می‌شود.

مزیت‌های پارتیشن شیشه‌ای متحرک

 پارتیشن شیشه‌ای متحرک علاوه ‌بر قابلیت جابجایی، با طراحی جذاب با شیشه‌های مات و براق طرح‌دار، سکوریت و لمینت ظاهر بسیار زیبایی به ساختمان می‌دهد. درضمن می‌توانید به کمک آن دکوراسیون داخلی را به شکل‌های مختلف تغییر دهید. از پارتیشن شیشه ای دوجداره و تک‌جداره برای عایق‌بندی بیشتر صدا و حرارت استفاده می شود.

می توان گفت پارتیشن شیشه‌ای متحرک یکی از جدیدترین مدل‌های دیوارهای حائل شیشه‌ای با قابلیت جمع شدن، حرکت کردن و باز و بسته شدن است. مهم‌تر از همه این‌که این پارتیشن‌ها فضای زیادی اشغال نمی‌کنند، انعطاف‌پذیر هستند و کاربرد آن‌ها راحت است. پارتیشن‌های متحرک یا ریلی در قالب ویژه‌ای قرار می‌گیرند که امکان جابجایی در طول محور کفی یا سقفی را فراهم می‌کند. این پارتیشن های غیر ثابت اغلب به ۲ شکل آکاردئونی و پانلی و با شیشه سکوریت ضخامت ۱۰ میل طراحی و اجرا می‌شود.

به کمک این سبک از پارتیشن‌ها در هر زمان که بخواهید می‌توانید محدودیت فضا را بردارید. در محیط‌های اداری و شرکتی با به ‌کارگیری این سازه‌ها می‌توان اتاق همایش و کنفرانس ایجاد کرد و بعد از اتمام جلسه دکوراسیون فضا را تغییر داد. در پارتیشن‌های ساخته‌ شده با شیشه سکوریت یا لمینت ضخامت شیشه یکی از فاکتورهای مؤثر در قیمت اجرای پارتیشن است. از آنجایی که در این سبک از پارتیشن‌ها نسبت ‌به نمونه‌های معمولی یراق آلات بیشتری بکار می‌رود، طبیعتا قیمت بالاتری دارد. اما به دلیل اشغال فضای کمتر و قابلیت جابجایی طرفداران بسیار زیادی دارد. در ضمن امکان طراحی مدرن، نصب سریع و سفارشی‌سازی با انواع شیشه‌های مات، براق و طرح‌دار به محبوبیت آن می‌افزاید.

پارتیشن های متحرک تمام مزایای انواع دیگر دیوارهای جدا کننده را دارند و علاه بر این می توان طراحی جانبی دیوارها را بر مبنای مساحت داخلی ساختمان تغییر داد.

اهمیت پارتیشن شیشه ای متحرک

این روزها محیط های اداری و شرکتی اغلب با ازدحام و تردد مراجعان روبرو هستند. این مسئله تمرکز کارکنان را به هم می زند. پیاده سازی دیوارهای حائل بین فضای کاری کارکنان موجب برقراری نظم و آرامش در محیط های سازمانی می شود. در ضمن با پارتیشن های شیشه ای متحرک می توان در ساعاتی از روز با حرکت دادن پارتیشن ها فضا را بازتر کرد تا گردش هوا بهبود یابد.

نگاهی به ساختار داخلی ادارات قدیمی و مدرن قطعا این تصور را به ذهن می آورد که در حال حاضر محیط شیک تر، صمیمانه تر، پرنورتر و با تعاملات بین فردی بیشتر برای کارمندان فراهم شده است.

با شیشه تاشو بیشتر اشناشوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *