کابین دوش حمام

کابین دوش حمام

فهرست مطالب

این روزها با شکل‌گیری زندگی مدرن، فضای زندگی در محیط آپارتمان‌ها کوچک‌تر شده و طراحان معماری به ذنبال شیوه های نوین برای استفاده بهینه از فضاهای موجود در خانه هستند. در این راستا کاربرد کابین دوش برای بهره‌وری بیشتر از حداقل فضا مورد توجه قرار گرفته است.
البته این اتاقک‌های حمام تنها به هدف بهینه‌سازی فضا استفاده نمی‌شود؛ در مواردی هم سلایق شخصی صاحبان ساختمان و پیمانکاران این ایده را برای زیباسازی محیط داخل حمام به وجود می‌آورد. بنابراین کاربرد کابین دوش شیشه‌ای چه در حمام‌های کوچک و چه در فضاهای حمام بزرگ به‌ منظور بخش‌بندی فضا و خلق زیبایی مدرن گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

مزایای کابین دوش

مهم‌ترین مزیت کابین شیشه‌ای دوش علاوه‌ بر مجزا سازی محیط، جلوگیری از خیس شدن سرامیک و بخش‌های دیگر حمام و سرویس بهداشتی است. ضمن این‌که ظاهر دکوراتیو منحصربه‌فردی ایجاد می‌کند. جنس کابین دوش که به صورت اتاقکی شیشه ای ساخته می شود، با کمک متریال مختلفی طرح ریزی می شود.
با اینکه بدنه کابین دوش از جنس شیشه سکوریت با ابعاد و رنگهای مختلف است اما با کمک ابزارآلات خاصی روی ریل پایه و چارچوب ثابت می شود که این بدنه نگهدارنده می تواند با پروفیل‌های آلومینیومی و یا ورقه‌های پلکسی‌گلاس طراحی و اجرا شود.
اما در عصر حاضر با وجود پیشرفت‌های علم معماری در حیطه دکوراسیون داخلی کابین‌هایی با شیشه‌های فریم لس بیش ‌از همه مورد توجه قرار دارند. این سبک از کابین حمام با دکوراسیون کلاسیک و مدرن سازگار است.

انواع کابین شیشه‌ای حمام

کابین دوش شیشه‌ای ریلی -کابین دوش شیشه‌ای لولایی -کابین دوش شیشه ای پارتیشنی- دیوایدر حمام شیشه‌ای
کابین دوش حمام که تحت عنوان پارتیشن شیشه‌ای یا دور دوشی هم شناخته می‌شود، با توجه به ابعاد فضای حمام و سرویس بهداشتی به‌ صورت فریم دار یا کابین شیشه‌ای بدون فریم با قطعات ترک و چینی ساخته می‌شود.
مزیت دیگر این سبک از فضاسازی، اشغال کردن کمترین فضا در حمام و ایجاد جلوه‌ای لوکس است که امکان دیدن طراحی زیبای داخل حمام را نیز فراهم می‌کند. با وجود طراحی‌های منحصربه‌فردی که برای حمام‌های لوکس با این‌گونه پارتیشن‌ها وجود دارد، افراد این حق انتخاب را دارند که رنگ بدنه دوردوشی را هم در انواع طلایی یا نقره‌ای یا برنزی به شکل با فریم یا فریم لس انتخاب کنند .
درضمن این سازه مدرن و خلاقانه در برج‌های مسکونی لاکچری و هتل‌های پنج‌ستاره که هدفشان جذب مشتری بیشتر است کاربرد گسترده تری دارد.
خانه‌ای مدرن با پارتیشن حمام شیشه‌ای
معمولاً برای طراحی و نصب کابین دوش حمام در خانه‌های امروزی مشکلی وجود ندارد. برای نصب کابین تنها باید گوشه‌ای دنج و مناسب در مجاورت دیوار ها در نظر گرفته شود. از آنجایی‌که ابعاد کابین دوش و سونای بخار قابل تغییر است، می‌توان از آن در حمام‌های کوچک و جمع‌وجور هم بهره برد.
ساختار کابین دوش حمام به این صورت است که فضای بسته ای محوطه اطراف دوش را از سایر بخش‌ها جدا می‌کند. این محفظه در بخش‌های بیرونی و درهای شیشه‌ای و بخش پشتی آن اغلب از ورقه‌های آکریلیک ساخته می‌شود. این کابین‌ها براساس آپشن هایی که دارند به دو مدل ساده و مجهز طبقه‌بندی می‌شوند.
در طراحی کابین دوش تنوع بسیار زیادی وجود دارد برای نمونه کابین دوش های ریلی، کشویی، فریم دار، لولایی و کابین دوش های فریم لس و انواعی با شیشه های رنگی را می توان نام برد.

کابین دوش پارتیشنی

این مدل از کابین دوش برای حمام هایی با فضای زیاد طراحی می شود چرا که محوطه بزرگ حداکثری برای حمام کردن در اختیار قرار می دهد. در مواردی این پارتیشن ها به عنوان دیوار حائل بین سرویس و حمام استفاده می شود و حتی گاهی فضای اتاق خواب را از سرویس و حمام مجزا می کند.
در این حالت می توان از شیشه های برقی یا هوشمند برای جداسازی اتاق خواب از حمام مستر بهره برد. یراق آلاتی که برای محافطت از شیشه پارتیشنی به کار می روند، اختصاصی این نوع طراحی هستند. در این نوع طراحی غالبا سکویی برای نشستن و استراحت افراد در نظر گرفته می شود.

کابین سونای بخار و جکوزی

کابین‌های حمام می‌توانند کاربردهای بسیار گسترده‌تری پیدا کند مثلاً با نصب تجهیزات سونای بخار و جت‌های ماساژور تبدیل به کابین سونا و جکوزی می‌شوند. در مواردی نصب سونا و جکوزی در کنار هم در فضای کابین امکان استفاده هم‌زمان سونا و وان جکوزی را فراهم می‌کند

1 فکر در مورد “ کابین دوش حمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.

مشاوره آنلاین