پروفیل پارتیشن شیشه ای

پروفیل پارتیشن شیشه‌ای

فهرست مطالب

پروفیل پارتیشن شیشه ای انواع متریال مقاومی برای ثابت نگه‌داشتن سازه در طول مقطع معینی از قاب سازه است. در پارتیشن شیشه‌ای پروفیل‌ها قطعاتی با مقطع ثابت هستند که با جنس مستحکم شیشه‌هایی با ابعاد و ضخامت متفاوت را ثابت نگه می‌دارند. این پروفایل ها با توجه به ابعاد و ضخامت شیشه بدنه، در شکل‌های مختلف تولید می‌شوند.

یکی از انواع این پروفیلها مدلی با سطح مقطع H است که در ساختمان‌هایی با اسکلت فلزی کاربرد گسترده‌ای دارد. مدل دیگر پروفیل به شکل میل‌گرد با مقطع دایره ای توپر با حالت عاج‌دار است. پروفیل‌های U شکل و پروفیل سه پر انواع دیگری از پروفیل‌های سازه‌های شیشه‌ای هستند.

تاثیر پروفیل پارتیشن شیشه‌ای

یکی از نقصانهای بزرگی که درمورد پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم لس مطرح است، نداشتن پروفیل چهارچوب است. پروفیل پارتیشن شیشه ای با استقامت بالا نه‌تنها از ایجاد هر نوع فاصله در کناره‌های شیشه جلوگیری می‌کند، بلکه عایق‌بندی فضا را تکمیل‌تر می‌کند.

پروفیل آلومینیوم در پارتیشن سازی

پروفیل‌های آلومینیوم مناسب‌ترین متریال برای ساخت قاب فلزی برای شیشه‌های دوجداره و تک‌جداره پارتیشن ها هستند. این قالب‌های آلومینیومی به دلیل مقاومت و استحکام زیاد، عایق بندی صدا و حرارت و گرد و غبار و زیبایی بصری پرتقاضاترین نمونه پارتیشن هاست. داشتن قابلیت رنگ پذیری در تنوع گسترده ای از رنگ‌های گوناگون آندایزینگ و قابلیت پیاده‌سازی رنگ پودری باعث شده این نمونه از پرطرفدارترین متریال در سراسر دنیا شناخته شود.

این نمونه از پروفیل‌ها قابلیت تولید در شکل‌های متنوع را دارند و با تولید انبوه در طرح‌های مختلف برای ساخت پروژه‌های تجاری مسکونی و صنعتی کاربرد دارند.

مزایای پارتیشن با پروفیل آلومینیومی

همان‌طور که اشاره کردیم پارتیشن با پروفیل آلومینیوم امکان پوشش پذیری با انواع رنگ‌های آندایزینگ، پودری و دکورال مطابق با دیزاین فضا و سلیقه مشتریان را دارد. پارتیشن‌ با قاب آلومینیوم علی رغم اینکه با فریم‌های ظریف و نازک ساخته می‌شود، در کنار تحمل وزن زیاد شیشه‌های سایز بزرگ، جذابیت بصری و دید بازی به محیط پیرامون ایجاد می کند.

نصب پارتیشن شیشه ای با پروفیل آلومینیم شیوه‌ای راحت و مقرون‌به‌صرفه برای مدرن‌سازی فضای شرکتی و صنعتی است. در ضمن به عنوان سازه موقتی و انعطاف پذیر، جایگزین مناسبب برای دیوارهای سنتی و سازگار با شرایط محیطی است. با طراحی این پارتیشن‌ها از نور طبیعی به‌طور بهینه استفاده می‌شود و نیازی به استفاده از روشنایی مصنوعی ندارد.

پارتیشن‌های با قاب آلومینیوم به‌عنوان دیوارهای حائل برای تفکیک فضاها می‌تواند در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، فرودگاه، مراکز تجاری و حتی خانه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. پارتیشن‌های فریم آلومینیومی تلفیقی از پنل های بزرگ شیشه سکوریت و پروفیل‌های آلومینیوم اختصاصی هستند که سبکی شیک و مدرن را ارائه می‌دهند.

ویژگی‌های پروفیل مرغوب پارتیشن شیشه‌ای

در ساختار و نصب پارتیشن شیشه‌ای فریم دار قاب‌های نگهدارنده استفاده می‌شود که پروفیل نام دارد و اغلب از جنس آلومینیوم و آهن است. پروفیل‌های با کیفیت در بازار اغلب ایتالیایی هستند. برای تولید پروفیل‌های با کیفیت و جدید حتی‌الامکان آلیاژ و ناخالصی استفاده نمی‌شود تا محصول استحکام لازم را داشته باشد.

درضمن پروفیل‌های آلومینیوم مرغوب را می‌توان در ساخت ظریف‌ترین پارتیشن‌های شیشه‌ای بکار برد. یکی از نکات مهم دیگر در تولید پروفیل پارتیشن شیشه ای دقت در هم‌رنگ بودن پروفیل دستگیره ها و لوله‌های اتصال‌دهنده است. همچنین درهای تعبیه ‌شده باید با پروفیل یکسان باشد. یکی از شاخصه‌های اصلی پارتیشن‌های شیشه‌ای عایق‌بندی صدا و حرارت است.

بنابراین باید پروفیل‌هایی در ساخت پارتیشن به‌کارگرفته شود که از دو سمت قابلیت نصب عایق‌های لاستیکی داشته باشد.

قیمت پروفیل پارتیشن شیشه‌ای

با اینکه پروفیل پارتیشن شیشه ای از لحاظ ظاهری ساختاری ساده و ظریف دارد، اما بخش عمده‌ای از هزینه‌های پارتیشن‌بندی مربوط به این بخش است. با این توصیف متریال کاربردی پروفیل تاثیر زیادی در برآورد قیمت نهایی دارد. برای بهینه‌سازی هزینه‌های ساخت بهتر است پروفیل‌هایی با ساختار قوی استفاده شود.

مزایای پروفیل آلومینیوم

* به دلیل خاصیت شکل‌پذیری و انعطاف‌پذیری خوب جایگزین مناسبی برای آهن در ساختار پروفیل‌هاست

* یکی دیگر از بارزترین ویژگی‌هایی که آلومینیوم را در این سازه‌ها کاربردی می‌کند وزن سبک آن است. همین ویژگی باعث شده کاربرد آن در صنایع هوایی روزبه‌روز بیشتر شود.

*زیبایی ظاهری، مقاومت و استحکام بالا

*قابلیت جابجایی و انتقال به مکان دیگر، انتشار نور طبیعی محیط، اشغال کردن کمترین فضا

* نصب آسان و بدون آسیب‌ به بدنه

* سازگاری عالی با دکوراسیون داخلی با نمایی شیک و منحصر به فرد

*قابلیت رنگ پذیری در طیف وسیعی از رنگها با انواع متریال رنگ جدید

همچنین در اینجا با انواع شیشه حمام بیشتر اشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.

مشاوره آنلاین