جدا کننده شیشه ای

پارتیشن شیشه ای

فهرست مطالب

جدا کننده شیشه ای همان دیوار یا جداره شیشه ای است که فضاهای بزرگ یا اتاق‌ها را به بخش های مختلف جداسازی می‌کند. این حائل های شیشه‌ای با ظاهر شیک و مدرن نوعی عایق سروصدا محسوب می‌شوند و در مقابل از ورود نور به فضا ممانعت نکرده بلکه نور خورشید را به‌طور یکدست بازتاب می‌کنند.
بنابراین فضایی پرنور و سرزنده برای محیط کار یا زندگی مهیا می‌کنند. این دیواره‌های عایق از جنس شیشه سکوریت مقاوم است که ایمنی زائی بالایی داشته و در مقابل حرارت، گرما و فشار پایداری زیادی دارد.

پارتیشن شیشه ای اینجا بخوانید

مزیت اجرای پارتیشن شیشه‌ای

امروزه با گسترش زندگی‌های آپارتمانی ناگزیر فضای در دسترس هر خانواده خیلی محدودتر شده است. بنابراین باید امکاناتی برای فضاسازی منزل به کار گرفت که علاوه ‌بر زیباسازی دکوراسیون، شرایط مناسبی برای کار و زندگی در خانه فراهم شود. با استفاده از ابزارهای کاربردی مانند جدا کننده شیشه ای می‌توان تا حد زیادی با مشکلات ناشی از کمبود فضا کنار آمد.
پارتیشن‌ها به دو مدل پارتیشن مات و رامات دسته‌بندی می‌شوند: پارتیشن‌های رامات ظاهری راه‌راه شفاف و مات دارند که غالبا در ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرند. پارتیشن‌های شیشه‌ای در همه انواع از شیشه سکوریت یا نشکن ساخته می‌شود. با استفاده از این شیشه‌ها و به‌کارگیری دستگاه برش CNC شیشه‌ها در ابعاد مورد نظر برش داده ‌شده و لبه‌های شیشه به کمک ابزار ویژه دیاموند می‌شود. پارتیشن‌های شیشه‌ای از هر نوعی که باشند در کنار جداسازی فضا نظم ویژه‌ای به‌خصوص در محیط‌های اداری ایجاد می کنند.
این شیشه‌ها امکان سفارشی‌سازی و پرینت دیجیتال طرح یا لوگوی خاص شرکت را دارند. درضمن برای ایجاد هارمونی بیشتر در فضا می‌توان انواع شیشه رنگی و طرح‌دار را سفارش داد. پارتیشن شیشه‌ای مات را می‌توان برای مجزا سازی اتاق‌های اداری به کار برد. اجرای شیشه مات علاوه بر استفاده بهینه از فضا، بر کارایی کارمندان تاثیر مثبت دارد.
امکان سفارش طرح‌های دلخواه مطابق با برند کاری شرکت وجود دارد که هویت ویژه ای به محیط کار می بخشد.

جدا کننده ایی شیشه ای مات و رنگی

انواع مدل‌های پارتیشن شیشه ای مات و رنگی همانند سبک معمولی قابلیت اجرا در فضاهای مختلف را دارد. پارتیشن‌های شیشه ا‌ی مات در انواع مختلف تک‌جداره دوجداره و اداری ارائه می‌شود که هر کدام می‌توانند به شکل فریم لس یا دارای فریم طراحی و اجرا شوند.

ویژگی‌های پارتیشن شیشه‌ای

در گذشته تفکیک کردن فضاها فقط به کمک دیواره‌های آجری و سیمانی امکان‌پذیر بود اما با ظهور انواع پارتیشن‌بندی چوبی، فلزی و شیشه ای ضمن جداسازی فضا می‌توان زیبایی بیشتری به محیط افزود.
خوشبختانه برای استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای محدودیتی وجود ندارد و در هر مکان کوچک و جمع‌وجوری با حداقل فضا می‌توان ایده‌های نابی را اجرایی کرد.
قابلیت‌های متنوع دیوارهای شیشه ای در تفکیک فضا موجب شده به محبوب‌ترین نوع پارتیشن‌ها تبدیل شوند. به‌خصوص در مورد پارتیشن شیشه‌ای مات که ضمن عبور دادن نور کافی و روشن کردن محیط، حریم خصوصی هر بخش را حفظ می‌کند.
مهم‌تر از همه این‌که نصب پارتیشن‌های شیشه‌ای مانند دیوارهای ساخته شده با مصالح ساختمانی ،حالت دلگیری و تنگی فضا را القا نمی‌کند. در مقابل باعث فضاسازی مدرن و دل‌بازتر شدن محیط می‌شود. این دیواره‌های جداساز می‌تواند در جایگاه‌ ها و فضاهای مختلف قابل‌استفاده باشد. شیشه بالکن، شیشه‌های دور دوشی و اتاق‌های حمام و پارتیشن‌های آفیس نمونه‌هایی از این پارتیشن‌بندی ها هستند.

با آلاچیق شیشه ای اینجا بیشتر اشنا شوید

ضخامت کم و اشغال نکردن فضا

همان‌طور که به‌وضوح مشاهده می‌کنید دیوارهای سنتی به دلیل ضخامت زیادی که دارند بخش زیادی از فضا را اشغال می‌کنند اما پارتیشن‌های شیشه‌ای با ظرافت‌های ویژه حداقل فضا را اشغال کرده و ضمن جداسازی فضا به بهترین شکل ممکن، زیبایی وصف‌ناپذیری به آن می‌دهند.
درواقع پارتیشن شیشه‌ای مدرنیته را به دکوراسیون داخلی می‌افزاید و از این لحاظ اولویت انتخاب‌های طراحان داخلی به شمار می‌رود. کمتر سازه‌ای را می‌توان یافت که تا این حد قابلیت انعطاف داشته و امکان تغییرات اساسی در محیط را فراهم کند.

تکثیر نور محیط

این ابزارهای تسهیل‌کننده به‌تنهائی اختلالی در نور طبیعی محیط ایجاد نمی‌کند بلکه سبب انتشار نور در کل فضای موردنظر می‌شود. این مزیت بزرگ پارتیشن شیشه‌ای به‌خصوص در مواقعی که پنجره‌ها در یک سمت قرار دارند، بیشتر به چشم می‌آید و موجب می‌شود تا نور خورشید توسط شیشه‌ها به‌طور یکنواخت تکثیر شده و کل فضای داخلی را پرنور کند.
درنتیجه در استفاده از انواع نورهای مصنوعی صرفه‌جویی خواهد شد. بهره‌وری از نور طبیعی برای محیط‌کاری علاوه ‌بر دل‌بازتر شدن فضا، حس انگیزه انرژی و شادی را تقویت می‌کند

جنس نرده شیشه ای حفاظ بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.

مشاوره آنلاین