پارتیشن شیشه ای هوشمند

پارتیشن شیشه ای هوشمند

فهرست مطالب

پارتیشن شیشه ای هوشمند نسل جدیدی از پارتیشن‌های تفکیک‌کننده فضای اداری با امکان مات و شفاف شدن به کمک ریموت کنترل هدایت کننده از راه دور است. این دیوارهای جداکننده با نام دیگری تحت عنوان اسمارت گلاس هم شناخته می‌شود و با ظهور خود تحولی در دنیای دکوراسیون داخلی و سازه های ساختمانی ایجاد کرده ‌است.

با فعال کردن حالت مات، شیشه‌ها خاصیت فیلتر UV پیدا کرده و اشعه‌های UV را به داخل راه نمی‌دهند. جالب است بدانید تنها با فشردن یک دکمه روی ریموت کنترل می‌توانید شیشه‌ها را بین حالت شفاف یا مات تغییر حالت دهید. درضمن می‌توانید عملکرد چند پارتیشن در یک ضلع اتاق را هماهنگ با هم تغییر دهید.

به ‌عنوان نمونه پارتیشن‌های ضلع جنوبی را مات و پارتیشن‌های شرقی را شفاف کنید. البته کارایی‌های پارتیشن هوشمند خیلی فراتر از این‌هاست و می‌تواند در بخش‌های مختلفی مانند کلینیکهای پزشکی و زیبایی، ادارات، سالن همایش، حمام، لابی ساختمان و غیره مورد استفاده قرار بگیرد. درواقع برای تمام بخش‌های ساختمان که نیاز است گاهی دید عمومی فضا محدود شود کاربرد دارد.

این شیشه‌ها به فاصله زدن یه دکمه ساده از حالتی به حالت دیگر درمی‌آیند.

ویژگی‌های پارتیشن شیشه‌ای هوشمند

این سبک از پارتیشن‌ها در نوع خود تنوع گسترده‌ای دارند که متداول‌ترین آن‌ها شامل پارتیشن شیشه دوجداره و پارتیشن شیشه ای تک‌جداره و پارتیشن شیشه‌ای فریم لس است. در مدل‌های قدیمی‌تر پارتیشن شیشه‌ای محدودیت دید به کمک پرده‌های کرکره ایجاد می‌شد و مسلماً در این حالت تمیزکاری کرکره‌ها و شیشه‌ها کار را سخت‌تر می‌کرد. اما در نمونه‌های جدید می‌توان در زمان‌هایی از روز با ایجاد حالت مات شونده در شیشه ها، حریم خصوصی هر بخش را حفظ کرد.

این سبک پارتیشن‌ها برای اتاق کار مدیر بسیار مؤثر است چرا که هنگام جلسات کاری یا همایش‌ها می‌توان شیشه‌ها را به حالت مات درآورد و در حالت طبیعی برای داشتن نظارت کامل بر فعالیت های کارکنان و ایجاد تعامل بیشتر شیشه ها را به حالت شفاف تغییر داد. همچنین از حالت مات پارتیشن می‌توان برای اجرای ویدئو پروژکتور در اتاق کنفرانس استفاده کرد. در ضمن سفارشی‌سازی این پارتیشن‌ها در هر ابعاد و ویژگی‌های جنس و رنگ امکانپذیر است.

درصورتی‌که دکوراسیون داخلی شامل مبلمان و سایر اجزای اتاق تم رنگ خاصی داشته باشند، می‌توانید رنگ پارتیشن شیشه‌ای را هماهنگ با هارمونی رنگ اتاق سفارش دهید. در صورتی که نیاز باشد پارتیشن شیشه ای عایق صوتی قوی‌تری باشند می‌توان با سفارش پارتیشن‌های فریم دار فضا را به ‌طور بهینه جداسازی کرد.

پارتیشن شیشه ای مات شونده

پارتیشن شیشه ای مات شونده همزمان با پیشرفت‌های گسترده تکنولوژی در صنایع مختلف پارتیشن سازی هم با کمک ابزارهای فناورانه شکل مدرن‌تری به خود گرفته‌ است. در شرایط امروزی که برای فعالیت‌های پیچیده کاری نیاز به تفکیک بهینه فضا وجود دارد، پارتیشن‌ها ایده‌ای نوآورانه برای تقسیم‌بندی محیط کاری به اتاقک‌های مختلف هستند.

این تحول در بهینه‌سازی فضا و زیباسازی دکوراسیون با پدید آمدن شیشه‌های هوشمند مات شونده تکمیل شد. شیشه‌هایی که با کمک یک ریموت کنترل به فرم مات تبدیل می شوند و فضای خصوصی هر بخش از محیط اداری به طور کامل حفظ می شود. انتخاب پارتیشن شیشه‌ای هوشمند هیچ محدودیتی برای نصب در فضاهای مختلف ندارد. بنابراین ممکن است برای حفظ حریم خصوصی در اتاق جلسات، در دفاتر کار کوچک برای ایجاد فضای خصوصی یا حتی در کافی‌شاپ، کلینیک، حمام و سرویس بهداشتی گزینه ایده‌آلی باشد.

جالب است بدانید هنگامی‌که شیشه‌ها را به حالت مات درمی‌آورید، ورود نور به فضا محدود نمی‌شود و تنها فضای داخلی اتاق از معرض دید عمومی خارج می‌شود. این پارتیشن‌ها علاوه ‌بر ویژگی‌های خاص و کاربرد فوق‌العاده، ظاهر بسیار شیک و مدرنی در فضای اداری ایجاد می‌کنند. در ضمن می‌توانید آرم یا لوگوی برند تجاری‌تان را روی شیشه‌ها حک کنید.

شیشه الکترو کورمیک یا شیشه هوشمند

در تکنولوژی صنعتی به شیشه‌های هوشمند شیشه الکترو کرومیت می‌گویند. درحقیقت عامل ایجاد این حالت مات شوندگی کریستال مایعی است که در میان ۲ لایه شیشه تزریق ‌شده و هنگام برقراری جریان الکتریکی در PDLC یا همین کریستال مایع این حالت مات ایجاد می شود. در این زمان شیشه از حالت شفاف تغییر حالت داده و مات می‌شود تا دید محدودتری داشته باشد. با توجه به قابلیت های متفاوتی که این سبک پارتیشن شیشه ای هوشمند در محیط های کاری برای برگزاری قرار ملاقاتها و همایش ها ایجاد می کند، اولویت پیاده سازی در فضاهای کاری شیک و مدرن را به خود اختصاص می دهد.

قیمت درب سکشنال پارکینگی را اینجا مشاهده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.

مشاوره آنلاین