پارتیشن شیشه ای مات شونده

پارتیشن شیشه ای مات شونده

فهرست مطالب

پارتیشن شیشه ای مات ، این روزها در صنعت شیشه‌سازی نسل جدیدی از شیشه‌های هوشمند با امکان کنترل نور تحت عنوان (LCG) تولید می‌شود. این سبک شیشه ها در دکوراسیون داخلی، معماری و خودروسازی تحول بزرگی به وجود آورده اند. به‌طور واضح‌تر می‌توان این شیشه‌های جدید را این‌گونه توصیف کرد که میزان نور عبوری از این شیشه‌ها قابل تغییر بوده و می‌توان آن را به حالت مات یا شفاف درآورد. پارتیشن شیشه‌ای مات شونده‌ یکی از ابزارهای تفکیک فضای داخلی در ساختمان هاست که با کمک این شیشه‌ها قابلیتهای ویژه‌ای پیدا می‌کند.

شیشه‌های هوشمند در این نوع با کمک تغییر جریان الکتریکی سرعت انتقال نور را تغییر می‌دهند. بنابراین پیش ‌از عبور جریان الکتریکی شیشه سطحی شفاف دارد و با عبور جریان کاملاً مات می‌شود. این تغییر حالت به‌سادگی با فشردن یک کلید انجام‌ شده و شیشه از حالت مات به شفاف یا بالعکس تبدیل می‌شود.

پارتیشن شیشه ای مات شونده هوشمند

امروزه کاربرد شیشه هوشمند برقی در ساختمان سازی بسیار پر رنگ شده است چرا که علاوه بر کارایی مناسب، ظاهری شیک و مدرن به ساختمانها می دهد. بیشترین جذابیت شیشه های برقی مات شونده این است که کاربران برای تنظیم نور یا حرارت عبوری حق انتخاب خواهند داشت. ضمنا با ایجاد حفاظ حرارتی مصرف انرژی را پایین می آورند. جالب اینجاست که برخی از این شیشه های نسل جدید از ورود اشعه فرابنفش نور خورشید به ساختمان ممانعت کرده و به حفظ سلامتی ساکنان کمک می کنند.

در اینجا بخوانید: شیشه سکوریت

خیلی از افراد به ‌دنبال آپارتمان‌هایی با کاربری خاص برای راه‌اندازی شرکت یا کلینیک یا هر نوع محیط کاری دیگر هستند. فضای چنین آپارتمانی باید امکانات لازم برای تبدیل شدن به محیط کار، مانند اتاقهای متعدد را داشته باشد. معماری مدرن با به‌ کارگیری پارتیشن‌بندی شیشه‌ای جداسازی فضاها را امکان‌پذیر کرده ‌است.

این‌ چنین است که می‌توان هر محیط و فضای باز در دفتر کار یا خانه را به فضاهای مختلف تقسیم‌بندی کرد. درحالی‌که نور کافی برای همه این بخش‌ها در دسترس است. درعین‌حال افراد می‌توانند حریم شخصی مجزایی برای کار و فعالیت روزانه داشته باشند.

مهم ترین کاربردهای شیشه مات شونده

این روزها شیشه مات شونده در صنایع گوناگونی همچون خودروسازی، معماری، پزشکی و صنایع هوا فضا کاربرد دارد. کاربرد اصلی آن در ساختمانها برای حفظ حریم شخصی، کنترل گرمای محیط و نور است. اما در مواردی کاربرد آن برای ایجاد حریم شخصی جلسات کاری و اتاق مدیریت مد نظر است.

در ضمن پارتیشن شیشه ای با شیشه مات، برای ایجاد محیط خصوصی در حمام و جکوزی کاربرد دارد.

کاربرد در پنجره های ساختمان برای تغییر حالت از شفاف به مات در مواقعی که پرده ها کنار زده می شود نیز بسیار مورد استقبال واقع شده است.

مزایای پارتیشن مات شونده

در شرایط موجود گاهی افراد ناگزیرند محیط کار و زندگی‌شان را با هم ادغام کنند، یا این‌که می‌خواهند اتاق دیگری به فضا اضافه کنند. در این حالت با به‌کارگیری پارتیشن شیشه ای مات شونده می‌توانید اتاق کار یا اتاق خوابی در گوشه‌ی هال یا هر بخش از راهروی آپارتمان ترتیب دهید که به دلیل جداره شیشه‌ای مات حریم شخصی کاملا مجزایی دارد.

خصوصیات شیشه هوشمند

*درعین‌حال که خاصیت مات شوندگی دارد، نور مرئی را از خود عبور می‌دهد

*عایق صوتی و حرارتی مناسبی است

* حریم شخصی محیط کار را تامین می‌کند

*در محیط‌های آموزشی می‌تواند به ‌عنوان صفحه نمایش استفاده شود

*اتاقکی که با این پارتیشن‌ها ایجاد می‌شود می‌تواند به‌عنوان محیط اداری، اتاق کنفرانس، اتاق خواب مورداستفاده قرار گیرد

*مقاومت زیادی در برابر ضربه و فشار دارد

* امکان تغییر حالت از شفاف به مات وجود دارد

* مات شوندگی شیشه به کمک کلید، ریموت یا پدال و….. قابل‌تغییر و کنترل است

جنس نرده شیشه ای حفاظ بیشتر بخوانید

قیمت پارتیشن اداری با شیشه‌ای هوشمند

هنگامی‌که برای طراحی محیط اداری به کمک پارتیشن شیشه‌ای مات شونده تصمیم می‌گیرید، باید بدانید که فاکتورهای مختلفی در تعیین قیمت نهایی مؤثر است. این‌که چه متریال و در چه طرح و رنگ قرار است برای جداسازی فضا استفاده شود. رنگ و جنس پارتیشن باید با سایر المان‌های محیطی هماهنگی داشته باشد. بنابراین بسته به این‌که چه نوع شیشه هوشمند و با چه رنگ و مشخصات ضخامتی استفاده می‌شود، برآورد قیمت متفاوت خواهد بود.

درضمن گاهی مشتری با توجه به بودجه مالی در نظر گرفته ‌شده، پارتیشن هایی در ابعاد مشخص و با دوام و ماندگاری بالا سفارش می‌دهد که در این‌ صورت با توجه به ابعاد فضا، قیمت پارتیشن‌های مورد نیاز تعیین خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.

مشاوره آنلاین