پارتیشن شیشه ای فریم لس

پارتیشن شیشه ای فریم لس

فهرست مطالب

پارتیشن شیشه ای فریم لس نسل جدیدی از پارتیشن‌های اداری مدرن است که در ساختار آن قاب خیلی نازک و کمترین میزان یراق آلات به ‌کار رفته است. از آنجایی ‌که در ساختار این پارتیشن‌ها ریل‌های افقی در قسمت بالا و پایین پنل های شیشه‌ای تعبیه شده است، هیچ ستون عمودی اضافی در ظاهر آن دیده نمی‌شود. به ‌همین دلیل چشم‌انداز بازی به کل محیط می‌دهد.

پارتیشن با شیشه سکوریت بیشتربحوانید

با اینکه اصطلاحاً به این سبک از دیوارهای آماده نصب، پارتیشن بدون قاب هم می‌گویند، اما در واقع نوعی قاب ظریف در لبه‌های افقی آن تعبیه ‌شده است.

مزیت کاربرد پارتیشن فریم لس

در حدود ۲ دهه است که ساخت دیوارهای سنتی جاگیر و حجیم جای خود را به سازه‌های شیشه‌ای دیوار مانندی داده ‌است که نیاز به هیچ‌گونه عملیات ساخت‌وساز ندارند. دیوارهای حائل شیشه ای در مدل‌های متنوع با جنس، رنگ و یراق آلات و طراحی‌های مختلف در فضاهای اداری و غیراداری به کار گرفته می‌شوند. در این ‌میان پارتیشن شیشه ای فریم لس به دلیل ساده بودن اغلب در محیط‌هایی با متراژ کم پیاده‌سازی می‌شود.

به کار بردن این نمونه‌ها فضا را بازتر و بزرگ‌تر نشان داده و ظاهر شیک و مدرنی به محیط کار می‌دهد. از آنجایی ‌که پارتیشن‌های شیشه‌ای فاقد قاب، جایگزین دیوار در محیط‌هایی مانند بیمارستان، بانک، ادارات و کلینیک‌ها هستند باید استحکام بالایی در برابر ضربه و فشار داشته باشند. برای ایجاد این مقاومت از شیشه‌های سکوریت شده مات، رنگی یا شفاف که خاصیت ضربه‌پذیری و تحمل فشار بالایی دارد برای ایجاد دیوارهای حایل استفاده می‌شود.

پارتیشن شیشه ای فریم لس یا فریم دار

به ‌طور کلی پارتیشن‌های شیشه‌ ای از لحاظ ساختار کلی شباهت زیادی به‌هم دارند. هر دو برای تفکیک یکپارچه فضا و ایجاد بخش‌بندی های مختلف به کار می‌روند. به کمک این پارتیشن‌ها محیط‌های کاری بهینه‌سازی می‌شود و هر یک از کارکنان در حریم خصوصی خود تمرکز بهتری روی فعالیتهایش دارد. پارتیشن‌های نوع فریم لس نسبت به مدل فریم دار طرفداران بیشتری دارد چرا که امکان دید ‌باز به کل محیط را فراهم می‌کند و در ضمن فضا را دل‌بازتر و مدرن تر نشان می دهد.

درضمن به دلیل عدم استفاده از پروفیل آلومینیوم در بین شیشه‌ ها و به‌کارگیری فریم بسیار نازک به عنوان قالب نگهدارنده شیشه جای کمتری اشغال می‌کند. این برتری می‌تواند در محیط‌های اداری کوچک فرصت بزرگی برای ایجاد سطح مفید کاربری در فضاسازی باشد. پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم لس در ابعاد و طرح‌های مختلف طراحی می‌شوند. ضمن این‌که می‌توان ساختار کلی چارچوب دار یا بدون چهارچوب همراه با در چوبی یا در شیشه‌ای برای آن در نظر گرفت.

درهای این نوع پارتیشن اغلب به شکل درب شیشه‌ای لولایی قاب دار یا بدون قاب طراحی می‌شود که یراق آلات مخصوصی در آن بکار می‌رود.

انواع پارتیشن شیشه ای فریم لس

همان‌طور که اشاره کردیم پارتیشن شیشه ای فریم لس قاب بسیار نازکی دارد که به‌ عنوان قالبی برای نگه‌داشتن پنل شیشه‌ای طراحی می‌شود. این فریم باریک و جمع‌وجور اغلب از جنس آلومینیوم است اما می‌تواند از جنس فلزهای دیگر نیز ساخته شود. این پارتیشن‌ها در دو نوع پارتیشن شیشه فریم لس تک‌جداره و پارتیشن شیشه‌ای فریم لس دوجداره طراحی و تولید می‌شوند.

برتری‌های اصلی پارتیشن بدون فریم

پارتیشن‌ها یا دیوارهای شیشه‌ای بدون قاب که مدرن‌ترین سبک تقسیم‌بندی محیط به اتاقک‌های کوچکتر هستند انواع مختلفی دارند. اما به ‌طور کلی سبک فریم لس به دلیل مدل‌سازی فضا و یک سری مزایایی دیگر تقاضای بیشتری در بازار دارد. در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

* پروسه نصب سریع و ساده بدون عملیات ساخت‌وساز

* عایق‌بندی حرارتی و صوتی

* دل بازتر و بزرگ‌تر نشان‌دادن فضا و ایجاد دید باز به کل محیط کار

* به دلیل کاربرد کمترین میزان پروفیل و نازک بودن برای تقسیم بندی فضاهای کوچک مناسب است

* می‌توان از انواع شیشه‌های لمینت، سکوریت، شیشه‌های مات و رنگی و با طراحی آرم و لوگوی تجاری استفاده کرد

* نسبت ‌به دیوارهای ساخته ‌شده با مصالح ساختمانی سنتی مقرون‌به‌صرفه‌تر است

* فضاسازی مدرن نسبت‌ به دیوارهای ساده گچی

* امکان فراهم‌آوری حریم شخصی با نصب شیشه مات

* دوام و ماندگاری  بالا

* توزیع نور طبیعی آفتاب به طور یکدست در محیط و بهینه سازی انرژی

* امکان تعامل کارکنان با یکدیگر

* فراهم آوردن فضایی شیک و مدرن در عین سادگی

* پایین آوردن هزینه های طراحی محیط کار

* امکان تغییر محل قرار گیری هر یک از پارتیشن ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.

مشاوره آنلاین