نصب پارتیشن شیشه‌ای

نصب پارتیشن شیشه ‌ای

فهرست مطالب

نصب پارتیشن شیشه‌ای : به ‌دنبال پیشرفت‌های روزافزون تکنولوژی حالا تجارت و کسب‌وکارها شکل پیچیده‌تری به خود گرفته اند. اتاق های مجزایی برای برگزاری همایش، جلسات کاری و تفکیک فعالیت‌های شغلی مختلف که نیاز به تمرکز کارکنان دارد.

نصب پارتیشن شیشه‌ای بهترین راهکار برای جداسازی و تفکیک فضا برای بهره‌وری بیشتر از محیط کاری است. با وجود این‌که انواع مختلف از متریال پیش‌ساخته برای ایجاد اتاق‌های بیشتر وجود دارد، اما چند سالی است که شیشه به دلیل زیبایی بصری و اشغال کمترین فضا بیشترین تقاضا را دارد. با کمک پارتیشن شیشه‌ای می‌توان فضای داخلی را به ‌دلخواه به اتاقک‌هایی با متراژهای مختلف تقسیم کرد.

با پیاده‌سازی پارتیشن شیشه ای عایق‌بندی صوتی و حرارتی بین این فضاها ایجاد شده و از ورود گرد و غبار جلوگیری می شود.

اجرای پارتیشن شیشه‌ای زیبایی و مدرنیته فوق‌العاده‌ای به فضا می‌دهد بدون این‌که نیاز به تخریب و بی‌نظمی های حاصل از ساخت‌وساز باشد.

شیشه‌های کاربردی در پارتیشن شیشه‌ای

برای ساخت پارتیشن‌های شیشه‌ای از ۲ مدل شیشه سکوریت و لمینت استفاده می‌شود. شیشه‌های سکوریت بیشتر در پروژه‌های تولید پارتیشن به کار می‌روند و اغلب ضخامت ۱۰ میل دارند. شیشه‌های سکوریت با این ضخامت از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده و مقاومت بیشتری نشان می دهند. در طراحی شیشه سکوریت برای پارتیشن می‌توان از طراحهایی همچون سند بلاست برای خلق زیبایی بیشتر بهره برد.

شیشه‌های سند بلاست در انواع مختلفی مانند تمام مات، راه مات تولید شده و گاهی با طراحی لوگو و آرم تجاری دلخواه مشتری تولید می‌شوند.

اهمیت فرایند نصب پارتیشن شیشه‌ای

چگونگی نصب این‌گونه از پارتیشن‌ها به‌طور مستقیم بر ماندگاری و استحکام آن تاثیر می‌گذارد. باید این را به‌ خاطر داشته باشید که پارتیشن شیشه‌ای تنها یک محصول ساختمانی نیست. بلکه مجموعه‌ای از یک سیستم است که هر یک از اجزا باید در جای درست خود قرار گیرد. با اینکه ظاهر این سیستم ساده به‌نظر می‌رسد اما سرهم کردن و نصب آن مهارت افراد متخصص را می طلبد.

نصب پارتیشن شیشه‌ای باید با ظرافت‌ها و اصول خاص انجام شود. درصورتی‌که فرایند نصب از نظر فنی به طور صحیح انجام نشده باشد، می‌تواند خسارات مالی و جانی به بار بیاورد. بنابراین در وهله اول باید متریال درجه یک برای ساخت بدنه آن به کار گرفته شود. ضمنا پروسه نصب آن را باید به افراد متخصص و باتجربه بسپارید.

نصب پارتیشن فریم لس

به‌طورکلی با ظهور پارتیشن‌های شیشه‌ای شکل دیگری از فضاسازی مدرن به دنیای دکوراسیون داخلی معرفی شد. پارتیشن‌ها با هدف جداسازی فضا و استفاده بهینه از متراژ در دسترس محیط شکل گرفت. اما مدتی بعد طراحی‌های متنوعی در ساختار ظاهری این پارتیشن‌ها به وجود آمد که کاربرد آن‌ها را در طیف وسیعی از محیط‌های خانگی و تجاری راحت کرد.

با این توصیف این تغییرات ساختاری موجب شد پارتیشن‌ها راحت‌تر با دکوراسیون داخلی هر فضایی هماهنگی پیدا کنند و جلوه‌ شیک و مدرن فوق‌العاده ایجاد کنند. در حال حاضر روزبه‌روز نمونه‌های متنوع‌تری از این دیوارهای پیش‌ساخته به بازار می‌آید که متداول‌ترین آن پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم دار و پارتیشن فریم لس است.

با اینکه هر دو نمونه دید بازی به تمام قسمت‌های محیط کاری شرکت یا سازمان ایجاد می‌کند اما گاهی نمونه‌های فریم لس به دلیل ظاهر یکدست و نمای شیک تقاضای بیشتری دارد.

نصب پارتیشن اداری فریم لس علاوه ‌بر بخش‌بندی کردن فضا، محیط‌های پرت و کم کاربرد را وارد فاز مصرف می‌کند. به ‌همین دلیل در معماری مدرن به ‌خصوص برای فضاهای بزرگ و کم کاربرد به‌ وفور از این سبک دیوارهای حائل غیر باربر استفاده می‌شود.

نصب پارتیشن شیشه ای فریم دار

نصب پارتیشن شیشه ای فریم دار دار به دلیل استحکام و عایق بندی بهتر این روزها مورد اقبال مشتریان واقع شده است. استفاده از این مدل پارتیشن ضمن زیبایی فوق العادی ای که خلق می کند، در مرز بندی فضاها و ایجاد حریم خصوصی افراد خیلی موثرتر عمل می کند.

پارتیشن های شیشه ای فریم دار نسبت به انواع دیگر جذابیت و زیبایی بدنه قابل توجهی دارند. در این مدلها امکان کاربرد شیشه های تک جداره و دو جداره، ساتینا و کریستالی و… وجود دارد. بنابراین قابلیت های بهتری برای طراحی محیط کار فراهم می کنند.

این پارتیشن های قوی در کنار مزایای زیادی که دارند به دلیل فریم دار بودن پروسه نصب پیچیده تری نسبت به انواع فریم لس خواهند داشت. در این نمونه ها ابتدا باید پروفیلهای چارچوب به طور دقیق و بدون کمترین درصد خطا نصب شود. در مرحله بعد شیشه ها روی پروفیل پیاده سازی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.

مشاوره آنلاین