نصب و راه‌اندازی کرکره برقی

نصب و راه‌اندازی کرکره برقی

فهرست مطالب

با پیشرفت‌های روزافزون علم و تکنولوژی انسان‌ها پیوسته تمایل پیدا می‌کنند از ابزارهایی که زندگی را برای آن‌ها راحت‌تر می‌کند بهره‌مند شوند. نصب و راه‌اندازی کرکره برقی یکی از وسایل رفاهی مبتنی بر تکنولوژی است که فرآیند نصب آن حساسیت های ویژه ای دارد. بعد از تصمیم به استفاده از تکنولوژی درب‌های اتوماتیک، پیگیری امور نصب مطرح می‌شود.

مسلماً بعد از این‌که در مورد خرید محصول معتبر و اصلی اطمینان خاطر پیدا کردید، در مواردی مانند کرکره برقی مهم‌ترین ماموریت پیدا کردن فرد متخصص و ماهر برای نصب است. در موارد این ‌چنینی نصب و راه اندازی دقیق اهمیت زیادی پیدا می‌کند، چراکه با کوچک‌ترین خطایی احتمال خطر برای ساکنان و یا خسارات فنی وجود دارد. در ادامه توضیحات کلی برای آشنایی با پروسه نصب و راه‌اندازی کرکره برقی به شما ارائه می‌دهیم.

عملیات نصب و راه‌اندازی کرکره

امروز ابزار و وسایل فناورانه ساختمانی که راحتی را برای زندگی‌ها مهیا می‌کند، از لحاظ زیبایی هم تأثیرات بسزایی دارد. یکی از این موارد انواع درب‌های اتوماتیک و کرکره برقی است که برای ورودی انواع ساختمان‌های تجاری و مسکونی و پارکینگ‌ها تعبیه می‌شود. نصب کرکره برقی علاوه‌ بر کاربرد بسیار ساده و نقشی که در تامین ایمنی ساختمان دارد، می‌تواند جلوه‌ای خاص و بی‌نظیر به نمای ساختمان بدهد.

بررسی محل نصب کرکره برقی

اولین مرحله در پروسه نصب همه انواع درهای اتوماتیک بازدید از محل به منظور اندازه‌گیری دقیق چهارچوب برای قرارگیری مناسب در اتوماتیک است. این اندازه‌گیری‌ها و محاسبات به‌ قدری مهم است که اگر اشتباهی حتی در حد چند سانتی‌متر خطا اتفاق بیفتد، باز و بسته شدن در با مشکل مواجه می‌شود.

اندازه‌گیری‌های دقیق و بررسی نحوه بالا و پایین رفتن کرکره از بروز مشکلات پیش‌بینی ‌نشده جلوگیری می‌کند. فاکتورهایی مانند مدل تیغه کرکره، نوع موتور و نحوه نصب پنل ها موارد مهمی هستند که در ابعاد کرکره برقی نقش اساسی دارند.

حذف درب قدیمی از محل

بعد از این‌که اندازه‌گیری‌های اولیه از محل نصب انجام شد، حالا وقت آن است که در قدیمی واحد ساختمانی توسط فرد ماهر به طور کامل خارج شود و از مصالح اضافی پاک‌سازی شود. تکنسین‌های فنی پیش ‌از اندازه‌گیری و محاسبه نهایی چارچوب محل نصب، باید در قدیمی را از محل خارج کنند. درضمن  چارچوبها و تمام یراق آلات در مانند پیچ و مهره‌ها و پروفیل باید از دیوارها خارج شود.

بعد از پاک‌سازی کامل محل از مصالح تخریبی، اندازه‌گیری برای نصب کرکره آغاز می‌شود. پس ‌از تکمیل عملیات جدا کردن در قدیمی از ساختمان، کرکره برقی با یراق آلات مناسب در جای دقیق خود قرار میگیرد.

در مواردی مشابه مشاهده می‌کنیم که نحوه قرارگیری در قدیمی مشکلاتی دارد مثلاً خیلی پایین است و ممکن است پروسه نصب و باز شدن کرکره برقی را با مشکل مواجه کند. در این موارد نصاب حرفه‌ای با مهارت و تجربه‌ای که دارد کرکره را طوری برش داده و در محل به‌طور دقیق نصب می‌کند که بدون هیچ مشکلی به‌صورت روان باز و بسته می‌شود.

مزیت‌های نصب کرکره برقی

اگر شما هم مدت‌هاست در فکر نصب کرکره برقی برای ورودی ساختمان یا پارکینگ و درب مغازه و حتی پنجره‌ها هستید باید بدانید که این کرکره‌ها مزیت‌های چندجانبه‌ای دارند.

* حریم خصوصی و امنیت مکان مورد نظر را به‌شدت بالا می‌برند

* نصب کرکره برقی از ورود نور و سروصدای آزاردهنده به‌طور کامل جلوگیری می‌کند

* کرکره‌های برقی در تمام ابعاد ورودی ساختمان بدون محدودیت قابل طراحی و تولید هستند

* پروسه طراحی، نصب و راه‌اندازی خیلی سریع انجام می گیرد

*کرکره‌های برقی تنوع زیادی دارند و با هر نوع نمای ساختمان هماهنگی پیدا می‌کنند

نصب پروفیل کرکره ها

برای شروع پروسه نصب کرکره برقی ابتدا پروفیل درهای جدید نصب و راه اندازی می شود. این عملیات باید به گونه ای انجام شود که پروفیلها به کمک تجهیزات لازم به طور دقیق تراز شوند. پس از این مرحله چارچوب درها و پروفیل به ستون آهنی پایه جوشکاری می شود.

نصب متعلقات در کرکره برقی

برای اطلاع از چگونگی نصب جک بازویی درب پارکینگ کلیک کنید

بعد از نصب و ثابت کردن چارچوب و پروفیل کرکره تجهیزات جانبی دیگری مانند تیغه و پنل ها روی پروفیل سوار می شود. نصاب در اتوماتیک به طور مرحله ای تیغه ها را به ستونهای در جوش می دهد و پیچ و مهره ها را در جای خود متصل می کند.

نصب قفلهای امنیتی

کاربرد قفل در نصب و راه‌اندازی کرکره امنیت ساختمان را بسیار بالاتر می برد. از این رو نصاب با فاصله کمی از ریل ها قفل امنیتی در کرکره را نصب می کنند.

با درب اتوماتیک سکشنال بیشتر آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.

مشاوره آنلاین