نصب جک بازویی درب پارکینگ

نصب جک بازویی درب پارکینگ

فهرست مطالب

این روزها امنیت ساختمان‌های تجاری و مسکونی بیش ‌از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده‌ است. از سوی دیگر کاربران به ابزارهای هوشمند که راحتی و صرفه‌جویی در زمان را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد به‌شدت استقبال می‌کنند. نصب جک بازویی درب پارکینگ برای ورودی‌های پرتردد با امکان کنترل از راه دور به وسیله ریموت راحتی را برای کاربران ساختمان به همراه خواهد داشت. پس از نصب جکهای اتوماتیک دیگر نیازی نیست کاربران برای هر بار باز و بسته کردن درهای پارکینگ از اتومبیل خارج شوند. از این رو امنیت وسایل نقلیه نیز تامین می شود.

معرفی درب سکشنال بیشتربخوانید

انواع جک بازویی پارکینگ

جک‌های پارکینگی در انواع مختلفی طراحی شده‌اند و بر مبنای این‌که نحوه بازشو بودن درها به چه شکلی باشد، مدل‌های مختلفی اجرا می‌شود. به‌ طور کلی ۲ نوع جک را می‌توان در این رده‌بندی عنوان کرد:

 جک‌های الکترو مکانیکی

این سبک از جکها برای دربهای با وزن کمتر و سبک‌تر و در مکان‌هایی با تردد پایین‌تر کاربرد دارد. این نمونه از جک‌ها به دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر بودن و عدم نیاز به سرویس دوره‌ای با استقبال بیشتری از سوی مشتریان مواجه شده ‌است. کاربران در طول زمان استفاده از این جکهای بازویی رضایت بالایی نشان داده‌اند.

جک‌های هیدرولیکی

این‌گونه از جکها متقابلاً برای درب‌های نصب‌شده در مکان‌های پررفت‌وآمد و درهای سنگین طراحی ‌شده است. طبیعتاً قیمت این مدل نسبت ‌به انواع دیگر جک ها گران‌تر است. بعد از نصب جک بازویی درب پارکینگ در نمونه هیدرولیکی، نیاز به سرویس ماهانه وجود دارد. بنابراین بروز نقص و ایرادات دستگاه به حداقل می‌رسد.

با درب اتوماتیک سکشنال در اینجا اشنا شوید

نکات نصب تخصصی جک پارکینگ

نصب جک بازویی درب پارکینگ یکی از امور فنی حساس و تخصصی است که باید به ‌طور اصولی انجام شود. نیاز به مهارت‌هایی همچون جوشکاری، سیم‌کشی، سوراخ‌کاری، کنده‌کاری و راه‌اندازی مدار فرمان موجب می‌شود این کار تنها از عهده نیروهای متخصص با مهارت و دانش فنی و علمی بربیاید. پیش از نصب جک ها باید محاسباتی در نظر گرفته شود تا کارکرد در دچار مشکل و اختلال نشود.

نکات مهم در طی نصب جک های پارکینگی

مهم‌ترین بخش کار مشخص کردن محل دقیق نصب جک برقی است که باید با بررسی‌های دقیق تعیین شود. پس‌ از مشخص شدن محل نصب، بررسی حالت بازشو درب‌ها نسبت‌ به دیوارهای کناری و موقعیت قرارگیری درهای پارکینگ بیشترین اهمیت را دارد. در مواردی که درها از دو طرف باز می‌شوند، طراحی نحوه باز شدن درها با کمترین میزان خطا ضروری است. در عملیات نصب درب اتوماتیک پارکینگ تراز بودن درها باید به‌ طور دقیق بررسی و تنظیم شود. کاربرد ابزار و یراق آلات با کیفیت در فرایند نصب اهمیت زیادی دارد.

در نظر گرفتن فاصله کابل برق ورودی نسبت به مدار کنترلی در هنگام نصب اهمیت دارد. برای جلوگیری از سیم‌کشی طولانی حتی‌المقدور مدار فرمان یا کنترل را نزدیک به برق ورودی نصب کنید.

ضرورت متخصص بودن نصاب در اتوماتیک

این روزها تکنولوژی جکهای در اتوماتیک ساختمان روز به روز در حال پیشرفت است. بنابراین افراد فنی کار که نصب این جکها را به عهده می گیرند، باید به طور مداوم آموزش ببینند و به سیستم های جدید این اهرمها احاطه کامل داشته باشند.

انتخاب جک بازویی درب پارکینگ

هنگامی‌که تصمیم‌ می گیرید در پارکینگ را اتوماتیک کنید، باید مواردی را برای خرید جک بازویی در نظر بگیرید که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

* فضای باز موجود در اطراف درها

* ابعاد طول و عرض هر لنگه در و جنس بدنه آن

* وزن کلی درب پارکینگ

* در نظر گرفتن توان قدرتی موتور جکهایی که قابلیت حرکت دادن درها را دارد

* ضرورت نصب قفل برقی روی در

* میزان تردد روزانه و دفعات باز و بسته شدن درها

این‌ها مهم‌ترین عوامل در انتخاب جک اتوماتیک پارکینگ هستند. پس ‌از این مرحله باید با بررسی انواع جک‌های بازویی برند معتبر و مرغوب و محصولی قدرتمند را بیابید. در مرحله نهایی می‌توانید با مشورت مهندس ساختمان یا کارشناس فروش جک‌های اتوماتیک مدل مناسب برای پارکینگ ساختمان تان  انتخاب کنید. پس‌ از انجام فرآیند خرید باید نصب جک بازویی درب پارکینگ را به افراد باتجربه و متخصص در این کار بسپارید. هرگونه اشکال و خطا در عملیات نصب می‌تواند خسارات زیادی به‌همراه داشته‌ باشد.

کرکره برقی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.

مشاوره آنلاین