نرده شیشه ای حفاظ

نرده شیشه ای حفاظ

فهرست مطالب

نرده شیشه ای حفاظ :شاید تا چندین سال گذشته به ‌نظر می آمد شیشه‌ها محافظ‌های مقاومی نباشند. اما امروزه با پیشرفت علم و شکل‌گیری سازه‌های جدید، نرده شیشه‌ای یکی از مقاوم‌ترین ابزارها برای کاربرد به ‌عنوان حفاظ شیشه‌ای است. تولید و بکارگیری ماشین‌آلات پیشرفته لمینت و سکوریت سازی باعث تحولی در مقاوم‌سازی شیشه‌ها شده ‌است. درحال‌حاضر نرده یا جان‌پناه شیشه‌ای لمینت و سکوریت پرکاربردترین انواع شیشه‌ها برای زیباسازی و درعین‌حال مقاوم‌سازی حفاظ‌های نرده‌ای هستند.
مزیت بزرگ این سازه‌های مدرن این است که علاوه‌ بر ظاهر زیبا در برابر تغییرات دمایی و ضربه استحکام بالایی نشان می دهند. درضمن به دلیل شفاف بودن دید بازی به محیط اطراف ایجاد کرده و جایگزین مناسبی برای نرده‌های آهنی به شمار می‌روند.

با آلاچیق شیشه ای اینجا اشنا شوید

کاربرد نرده شیشه‌ای در ساختمان‌سازی مدرن

با پیشرفته‌تر شدن تجهیزات ساخت شیشه‌های دارای قابلیت‌های جدید، معماران مدرنیسم روز به روز به سمت کاربرد این المان سازه‌ای زیبا سوق پیدا می‌کنند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید این روزها استفاده از سازه‌های شیشه‌ای در طراحی دکوراسیون و ساخت اجزای نمای ساختمان بسیار توسعه پیدا کرده است. به‌ طوری‌که در ساختمان‌های تجاری اداری و مسکونی به عنصری فراگیر در بخش‌های مختلف ساختمان تبدیل شده‌ است. طراحان و معماران امروزی در اغلب پروژه‌های ساختمانی از انواع سبک‌های شیشه برای خلق زیبایی بصری و افزایش نور طبیعی و جایگزینی متریال شیشه‌ای به‌جای چوب و فلز به بهترین شکل بهره می‌برند.

شیشه بالکن چیست ؟

نرده شیشه‌ای چیست؟

نرده شیشه‌ای نوعی حفاظ کنار راه‌پله یا تراس، استخر، روف گاردن یا هر محیط خطر زای دیگر است که از جنس سکوریت و لمینت ساخته می‌شود. این سازه مدرن علاوه‌ بر این‌که از جان افراد در برابر خطر افتادن جلوگیری می‌کند، زیبایی بصری و شفافیت فوق‌العاده‌ای دارد. از جمله کاربردهای نرده شیشه‌ای برای حفاظ تراس و بالکن در ویلاست که امکان مشاهده ویدئو مناظر زیبا و طلوع و غروب خورشید را فراهم می‌کند.
نرده‌های شیشه‌ای نوعی حفاظ قوی و نشکن هستند که علاوه بر نقش حفاظتی شان تاثیر زیادی در زیبایی بخشی به محیط دارند. نقش المان سازی و ایجاد زیبایی بصری در نمونه نرده شیشه ای بسیار چشم گیرتر است. این سازه‌ های شیشه‌ای توسط پایه‌های استیل یا فولاد به زمین اتصال پیدا کرده و درضمن از بدنه شیشه‌ای پشتیبانی می‌کنند. البته کاربرد نرده شیشه‌ای در جایگاه‌های دیگری مانند کنار استخر، پرتگاه‌ها، ویدها و به‌عنوان حفاظ روف گاردن و تراس گاردن کاربرد دارد.

جنس نرده شیشه ای حفاظ:

این شیشه‌های حائل می‌تواند از جنس شیشه سکوریت با ضخامت ضخامت‌های مختلف ۵ و۶ و۸ و ۱۰ میلی‌متر ساخته‌ شده باشد. طبیعتاً هرچه ضخامت شیشه بیشتر باشد، استحکام آن بیشتر خواهد بود. می‌توانید برای خلق زیبایی بیشتر و خارج شدن از حالت یکنواختی مدلی ترکیبی برای نرده‌ها کار کنید. به این صورت که در کف نرده از پایه‌های استیل و از شیشه سکوریت لمینت شده برای بدنه نرده و در بخش فوقانی از دستگیره یا میله استیل استفاده کنید. ترکیب شیشه سکوریت با نرده‌های استیل درحال حاضر مرسوم‌ترین شکل حفاظ‌های شیشه ای راه‌پله است.

چرا اجرای نرده‌ شیشه‌ای بهتر است؟

پیاده‌سازی ایده نرده و حفاظ شیشه‌ای علاوه ‌بر این‌که مانع شیشه‌ای یکپارچه ای ایجاد می‌کند، ساختاری ایجاد می‌کند که مانند الماس می‌درخشد. مسلماً قدم برداشتن در راه پله‌ای که با بدنه شیشه‌ای پوشیده شده و تسلط کامل به فضا وجود دارد، حس لذت‌بخشی خواهد داشت. نرده شیشه‌ای یا هند ریل شیشه‌ای با توجه به هدف و موقعیت پروژه در سبک‌های مختلف اکسپوز – دفنی- فیکس پوینت و اسپیگات طراحی و اجرا می‌شوند.
در ضمن می‌توان هندریل در انواع استیل و چوبی روی شیشه نرده اجرا کرد.

درب شیشه ای برقی (اپراتور) بیشتر بخوانید

نرده‌های شیشه راه‌پله

نرده‌های شیشه‌ای راه‌پله‌ ساختمان این روزها در سبک ها و فرم های گوناگونی ساخته می شوند. این روزها مدلهای راه پله خم و قوس دار پرطرفدارترین سازه های شیشه ای مدرن هستند. در این سازه‌ها چارچوب یا پایه‌های نگهدارنده بدنه شیشه‌ای به‌صورت اتصالات ضد زنگ به کف یا دیوار پله پیچ می‌شود. این حفاظ‌ها معمولاً ارتفاعی بین ۹۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر دارند و ایمنی همه‌ جانبه فراهم می‌کنند. بعضی مواقع افراد برای پله‌های از جنس شیشه هم حفاظ شیشه‌ای انتخاب می‌کنند. در این حالت مسیر راه‌پله به فضایی درخشان تبدیل می‌شود که نور محیط را مانند الماس منعکس می‌کند. در شرایط حاضر رایج‌ترین مدل‌هایی که برای نرده شیشه‌ای طراحی می‌شود، سبک دفنی و فیکس پوینت است.
با اینکه اولین هدف از ساخت نرده شیشه ای ایجاد حفاظ قوی است، اما علاوه بر ایجاد ایمنی باید هماهنگی مناسبی با فضای داخلی ساختمان باشد . بنابراین پیش از پیاده سازی این پروژه کارفرما باید با معمار یا کارشناس مربوط در خصوص سبک مناسب نرده شیشه ای برای ساختمان مشاوره انجام دهد.

1 فکر در مورد “ نرده شیشه ای حفاظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.

مشاوره آنلاین