قیمت بالکن شیشه‌ای ریلی

قیمت شیشه بالکن ریلی

فهرست مطالب

این روزها در طراحی نمای ساختمان‌ها کاربرد شیشه در انواع مختلف بسیار رایج شده است. به ‌طور کلی استفاده از سازه‌های شیشه‌ای برای جذابیت بخشیدن به دکور داخلی و نمای بیرونی ساختمان طرفداران زیادی پیدا کرده ‌است. بالکن شیشه‌ای یکی از طراحی‌های مدرن با کمک سازه‌های شیشه‌ای است که جذابیت فوق‌العاده‌ای به نما می‌دهد. قیمت بالکن شیشه‌ای ریلی که یکی از انواع این حفاظ شیشه‌ای نسل جدید است، با توجه به ویژگی‌های ساختاری سازه مشخص می‌شود. در ادامه به توصیف ویژگی های  آن می پردازیم.

مزایای پارتیشن شیشه ای بیشتربخوانید

بالکن شیشه‌ای ریلی

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در تخمین قیمت بالکن شیشه‌ای، متراژ ورودی بالکن است. مثلاً هرچه این دهانه متراژ بیشتری داشته باشد، هزینه تولید پنل های شیشه‌ای افزایش می‌یابد. البته از سوی دیگر با افزایش متراژ، قیمت هر واحد برای محاسبه هزینه کلی کاهش خواهد داشت. این اتفاق باعث می‌شود اجرای پروژه‌های بزرگ‌تر صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد.

نحوه عملکرد بالکن شیشه‌ای ریلی به این صورت است که در قسمت بالا و پائین پنلها، چرخ‌های هدایت‌کننده تعبیه ‌شده که همراه پنل شیشه‌ای به‌صورت کشویی در ریل به جلو حرکت می‌کند و در کنار آخرین پنل دریچه بازشو از ریل خارج‌ شده و به حالت لولایی درمیان درمی‌آید. در این سبک از حفاظ بالکن شیشه‌ای معمولاً تمام ابزار و یراق آلات کاربردی از برندهای وارداتی همراه با گارانتی و ضمانت اصالت کالا استفاده می شود.

هنگامی‌که برای طراحی و پیاده‌سازی بالکن شیشه‌ای تصمیم می‌گیرید، ابتدا باید مشخصات و متراژ بالکن را اندازه‌گیری کنید. در این شرایط کارشناس شخصا برای بازدید محل مراجعه می کند و موارد زیر را مورد بررسی قرار می‌دهد.

طول و عرض و متراژ کلی بالکن موردنظر – عکس گرفتن از محل بالکن – در نظر گرفتن ابعاد پکیج و آب‌گرم‌کن و باربیکیو در صورت قرار گرفتن در بالکن – بررسی این‌که قرار است درب‌های بالکن از داخل فضا به کدام سمت حرکت کند- نحوه باز و بسته شدن ریلی یا لولایی – طراحی شیشه‌ها به‌ صورت سندبلاست یا شفاف برای تغییر دیدباز به محیط اطراف

با انواع پارتیشن شیشه ای  در این قسمت بیشتر آشنا شوید

اجرای سیستم شیشه بالکن ریلی

پیاده‌سازی شیشه بالکن ریلی تنها مختص تراس و بالکن و بهارخواب واحدهای مسکونی نیست، بلکه کاربردهای گسترده‌تری دارد. این سازه‌های شیشه‌ای در ساختمان ویلاها، نمایشگاههای ماشین، شیشه های پاسیو، رستوران کافی‌شاپ و هتل‌ها و… کاربرد گسترده‌ای دارد. پنل های شیشه‌ای به‌ کار رفته در حفاظ شیشه ای گاهی می‌تواند بدون نیاز به هیچ نگهدارنده عمودی نصب شود. این سبک از دیوار شیشه‌ای ریلی به‌ دلیل ظاهر مدرن و خاص طرفداران زیادی دارد.

همان‌طور که از ظاهرش پیداست به آن شیشه ریلی گفته می‌شود. این پنل ها به‌صورت ریلی جابه‌جا می‌شوند و به ‌راحتی با کشیدن باز و بسته می‌شوند. شیشه‌های بالکن ریلی حفاظ‌های بسیار مناسبی برای ساختمان هستند. محوطه داخلی بالکن در فصل زمستان گرمای دلپذیری دارد و در فصل تابستان از گرمای شدید هوای بیرون در امان است.

ویژگی‌های ساختاری مؤثر بر قیمت بالکن شیشه‌ای ریلی

قیمت بالکن شیشه‌ای ریلی با توجه به ویژگی‌های ساختاری نوع شیشه، ابزارآلات کاربردی و همچنین نحوه باز و بسته شدن آن تعیین می‌شود. برای طراحی و ساخت شیشه بالکن ریلی معمولاً شیشه‌های با عرض ۴۰ تا ۶۰ سانتی‌متر تولید می‌شود. فاصله بین شیشه‌ها با درزگیر آلومینیومی برای عایق‌بندی سیستم پوشانده می‌شود. در نتیجه محیط داخلی بالکن از هوای سرد و گرم، گرد و غبار و سروصدا عایق می‌شود. شیشه‌های بالکن به شکلL  در بخش متصل به دیوار قرار می‌گیرد.

در این حالت ارتباط با محیط پیرامون برقرار شده و شیشه‌ها فضای کمی را اشغال می کنند. بدنه شیشه‌ای بالکن اغلب از جنس شیشه سکوریت نشکن است که علاوه ‌بر عایق بودن امنیت بالایی را فراهم می کند. مهم‌ترین ویژگی این شیشه ها نشکن بودن ‌است که با ضربات معمولی آسیبی به آن‌ها وارد نمی شود.

شیشه‌های بالکن اغلب به‌صورت شیشه‌ای جمع شونده طراحی می شود. نوع یراق آلات کاربردی برای شیشه ریلی جمع‌کننده متفاوت است که در تخمین قیمت بالکن شیشه‌ ای ریلی مؤثر است. مجموع این عوامل به ‌همراه متراژ فضای موردنظر در قیمت شیشه بالکن تأثیر دارد. بنابراین هر یک از این اجزا بخصوص جنس پنل های شیشه‌ای اگر تغییر کند، قیمت نهایی سازه متفاوت خواهد بود. سازه های اتاقک شیشه ای بالکن نه تنها در زیبایی ساختمان بسیار موثر است، بلکه فضای تراس و بالکن را به محیطی کاربردی برای کار و استراحت تبدیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.

مشاوره آنلاین