اگر تا به‌ حال نام کابین دوش حمام را نشنیده‌اید، باید بگوییم که به معنای اتاقک جداکننده دوش حمام از سایر محوطه حمام یا سرویس بهداشتی است. شیشه سکوریت حمام یکی از مصالح اصلی سازنده کابین دوش است که با توجه به نوع یراق آلات و پروفیل مصرفی می‌تواند بین ۴ تا ۸ میلی‌متر متغیر باشد.

هر چه میزان پروفیل مصرفی برای این سازه مدرن بیشتر باشد، حمام با شیشه‌های ضخامت کمتر کار می‌شود. در مقابل در سبک‌های تمام شیشه و یا اصطلاحاً پارتیشن جداکننده حمام هتلی، باید از شیشه‌های قوی با ضخامت ۸ تا ۱۰ میلی‌متر استفاده کرد.

پارتیشن شیشه ای بیشتر بخوانید

شیشه حمام

در تکمیل مواردی که ذکر شد باید بگوییم که شیشه حمام نوعی جداکننده بخش زیر دوشی از فضای حمام یا سرویس بهداشتی است که می‌تواند محوطه بزرگ یا کوچکی داشته باشد. برای ساخت حمام شیشه‌ای باید از مصالح و یراق آلاتی استفاده کرد که ضدآب باشد و مقاومت بالایی نسبت ‌به رطوبت نشان دهد.

بنابراین شیشه سکوریت حمام باید از نوع سازگار با محیط مرطوب بوده تا ظاهر زیبای خود را حفظ کند و نظافت آن ساده باشد.

شیشه سکوریت چیست؟

مزیت کاربرد شیشه سکوریت حمام

یکی از موارد مهم و قابل‌توجه در ساختمان‌سازی رعایت بهداشت محیطی به ‌خصوص برای سرویس بهداشتی است. شیشه سکوریت حمام برای دور دوشی مزیت‌هایی برای محوطه حمام و سرویس ایجاد می‌کند که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

* جلوگیری از پاشیدن آب و مرطوب شدن سایر بخش‌های سرویس و رشد و تکثیر باکتری

* تسهیل نظافت سرویس بهداشتی به دلیل محدود شدن فضای حمام و عدم ریزش آب روی سرامیک‌های اطراف

* بهینه‌سازی دمای حمام در قسمت زیر دوش بدلیل کوچک‌تر شدن فضا و حبس بخار آب

* ماندگاری بیشتر مصالح ساختمانی در فضای حمام و سرویس

* هدایت کردن مسیر آب به سمت راه‌ آب زمینی

ویژگی‌های شیشه دور دوشی

برای ساخت محفظه دور دوشی باید از مصالحی استفاده کرد که مقاومت کافی و استانداردهای ایمنی لازم را داشته باشد. شیشه سکوریت بهترین نوع جداره احاطه‌ کننده فضای اطراف دوش است که گاهی به درخواست مشتری می‌توان از شیشه سکوریت با ضخامت بالا و یا شیشه لمینت برای تامین ایمنی بیشتر استفاده کرد.

در صورت تمایل مشتریان برای ارزان‌تر شدن حمام شیشه‌ای می‌توان از تلق یا پلکسی به‌جای شیشه استفاده کرد.

پیش‌زمینه‌های طراحی حمام شیشه‌ای

هنگامی‌که محوطه اطراف دوش به وسیله دیواره‌های شیشه‌ای بسته می‌شود، باید راه آب مناسبی در کف محفظه تعبیه کرد. کف‌سازی محوطه باید با شیب مناسب و از هر طرف به سمت راه‌آب باشد. بخشی که شیشه حمام قرار است روی زمین اتصال پیدا کرده و نصب شود، باید کف زمین تراز و شیب صفر داشته باشد.

در مواردی که کف زمین شیب مناسب ندارد از زیر دوشی های آماده نصب که اغلب از متریال اکرلیک هستند استفاده می‌شود.

برآورد شیشه مورد نیاز برای حمام شیشه‌ای

هنگامی‌که قصد دارید محفظه بسته‌ای در اطراف دوش بسازید، باید ابتدا ابعاد دیوارهای شیشه‌ای مورد نیاز را تعیین کنید. ممکن است در بعضی سرویس‌ها دوش حمام با سه دیوار احاطه شده باشد و تنها نیاز به یک جداره عمودی شیشه‌ای داشته باشد. در این مواقع باید ابعاد طول و عرض فضای موردنظر برای ساخت دیوار شیشه‌ای را به‌طور دقیق اندازه‌گیری ‌کنید.

درصورتی‌که لازم است قسمت حمام با ۲ یا ۳ دیوار شیشه‌ای احاطه شود، باید در محاسبات دقت شود که عرض شیشه متناسب با فضا بوده و با سایر شیرآلات یا اسباب قرار گرفته در سرویس برخورد نکند. انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای

جداسازی فضای داخلی سرویس بهداشتی با شیشه سکوریت حمام نمونه‌ای از طراحی مدرن در ساختمان‌سازی محسوب می‌شود که برای ایجاد جذابیت بیشتر یا کاربردی‌تر کردن فضا و گاهی به دلیل محدودیت متراژ، سازندگان پارتیشن انواع گوناگونی از آن مانند شیشه‌های ریلی و کشویی به کار می‌برند.

به طور کلی اینکه متراژ حمام یا سرویس بهداشتی چقدر است تاثیر چندانی در طراحی این فضای اختصاصی ندارد.

اتفاقا یکی از دلایل طراحی این اتاقک های شیشه ای کمبود فضا در آپارتمانهای کوچک و اختلاط حمام و سرویس بهداشتی است که مشکلات زیادی ایجاد می کند. بنابراین اگر قصد دارید برای حمام خانه یا محیط کار چنین جداسازی را اعمال کنید نگران محدودیت فضا نباشید. این اتاقک ها در ابعاد گوناگون قابل طراحی و ساخت هستند.

علاوه بر اینها می توانید برای جذابیت بیشتر یا ایجاد حریم خصوصی، از میان انواع شیشه های مات و رنگی سفارش ساخت کابین دوش شیشه ای بدهید.

با پارتیشن شیشه ای بیشتر آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *