شیشه بالکن تاشو

شیشه بالکن تاشو

فهرست مطالب

شیشه بالکن تاشو یکی از انواع شیشه‌های تزیینی ساختمانی است که با اجرای آن می‌توان در منزل یا محل کار اتاقک دنج و آرامی برای استراحت و تمدد اعصاب ایجاد کرد. مزیت اصلی درهای تاشو علاوه‌ بر تاثیر فوق‌العاده‌ای که در تعدیل آب‌وهوا و حفاظت دارند، استفاده بهینه از فضای خانه است.
تراس هایی که با حفاظ ثابت شیشه‌ای محصور شده‌اند امکان استفاده از محیط خارج منزل و مشاهده مناظر بیرون را محدود می‌کند. اما شیشه‌های آکاردئونی تاشو با امکان جمع شدن لت‌های شیشه‌ای روی‌ هم امکان استفاده از هوای تازه و چشم‌انداز بیرون از خانه را در فصول مختلف به وجود می‌آورد.
شیشه‌هایی که برای ساختن بالکن شیشه‌ای به کار می‌روند علاوه ‌بر نقش حفاظ در برابر تغییرات آب‌وهوایی و آلودگی هوا نقش دیوار حفاظتی برای کودکان را ایفا می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این شیشه‌ها حتی در برابر وزش بادهای شدید تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت هم مقاومت دارد. باید خاطرنشان کرد که شیشه‌های سکوریت در هنگام تولید تحت شوک حرارتی قرار می‌گیرند که مقاومت آن‌ها را چند برابر می‌کند. به ‌همین‌ علت بهترین نوع شیشه برای ساخت حفاظ تراس و بالکن هستند.

مزایای کاربرد شیشه‌های سکوریت در تراس شیشه‌ای

زیباسازی نمای ساختمان از زاویه داخلی و بیرونی با سبک مدرن
ایجاد فضای دل‌باز در محوطه تراس که گاهی حتی خیلی کوچک است
امکان بهره‌مند شدن از نور آفتاب در تمام طول روز
ممانعت از ورود آلودگی هوا و گرد و غبار و حشرات و صداهای ناهنجار
باز و بسته شدن روان و سریع با فرم‌های مختلف تاشو
محافظت از کودکان و بزرگسالان
امکان پیاده‌سازی ایده‌های خلاقانه و طرح‌های جذاب به‌دلخواه
بکارگیری متریال ضد زنگ و باکیفیت و دارای مقاومت بالا در انواع مختلف

شیشه بالکن تاشو

نکات مهم در انتخاب شیشه بالکن تاشو

وزن شیشه: عوامل متعددی در میزان مقاومت شیشه بالکن تاشو دربرابر تغییرات آب‌وهوا و عوامل محیطی مؤثر هستند. به‌ عنوان نمونه شیشه‌هایی با ضخامت ۸ میلی‌متر بهترین انواع برای ساختن بالکن شیشه‌ای هستند که در کنار وزن کمتر مزایای زیاد دیگری هم دارند.
هر چه وزن شیشه کمتر باشد ایمنی و مقاومت بالاتری برای کاربرد جهت حفاظ ساختمان دارد. بنابراین شیشه‌های ۸ میلی‌متری در مقایسه با شیشه ۱۰ میل مقاوم‌تر هستند.

انواع شیشه بالکن تاشو

برای این‌که شیشه‌های آکاردئونی یا تاشو بهترین عملکرد را داشته باشند لازم است ابعاد شیشه به‌طور دقیق و بدون درصد خطا و درز برش داده شود. از این‌رو باید این کار را به افراد متخصص طراحی شیشه بالکن بسپارید تا این کار را بدون خطا انجام دهند .
سیستم حفاظ بالکن با ایجاد دیوار حائل علاوه ‌بر تعدیل آب‌وهوا و زیباسازی کاربری تراس و بالکن را تغییر می‌دهد. با کمک این حفاظ‌ها می‌توانید فضای تراس را هرچند که کوچک باشد به اتاقی مشابه نشیمن برای استراحت تبدیل کنید.

چارچوب شیشه بالکن تاشو

شیشه تاشو تراس اغلب از دو پروفیل آلومینیوم پیاده شده روی بدنه های کف و سقف به‌صورت افقی و پنل های چند تکه شیشه‌ای با ضخامت 8 میل ساخته شده که با طراحی ویژه‌ای داخل پروفیل شیشه گیر فیکس شده و سپس به کمک چرخ‌ها در داخل پروفیل‌های افقی حرکت می‌کند.
مزیت خیلی بزرگ شیشه‌ بالکن تاشو امکان تغییر فضای باز تراس به میزان دلخواه است. شما می‌توانید کل حفاظ را روی آخرین لت در ثابت کنید یا تنها تعدادی از لت‌ها را روی‌هم قرار دهید و از هوای آزاد لذت ببرید.
وجود این شیشه‌های متحرک از ورود حشرات گرد و غبار و برف و باران به فضای داخلی جلوگیری می‌کند. شیشه‌های در بالکن به دلیل متحرک بودن و جمع شدن در یک سمت به‌راحتی شستشو می‌شوند. نکته قابل‌توجه این است که در حفاظ شیشه‌ای بالکن هیچ‌گونه مانع یا ستونی وجود ندارد و نمای شیشه‌ای یکنواختی مشاهده می‌شود.
درهای آکاردئونی معمولاً در قالب‌های آلومینیومی یا چوبی چارچوب گذاری می‌شوند که می‌تواند در رنگ‌های مختلف طراحی شود. از این سبک درهای نسل جدید می توانید به عنوان حائل شیشه‌ای بین پاسیو و اتاق نشیمن برای ایجاد دیوار جداکننده استفاده کنید تا در مواقع لزوم درها را روی لت بازشوی نهایی ثابت کنید.
در ضمن امکان استفاده از شیشه سکوریت های رنگی در حفاظ جمع شوی تراس وجود دارد و می توانید آن را مطابق با دکوراسیون داخلی منزل طراحی کنید. این حفاظ ها جلوه بسیار زیبا و لوکسی به نمای ساختمان از بعد داخلی و بیرونی می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.

مشاوره آنلاین