جنس نرده شیشه ای حفاظ

نرده شیشه ای حفاظ

فهرست مطالب

جنس نرده شیشه ای حفاظ :پروژه‌های معماری و طراحی داخلی روز به‌ روز در حال تغییر در سبک‌های اجرایی هستند و از الگوهای ثابتی پیروی نمی‌کنند. برای اینکه بتوان حفاظ و جان‌پناه شیشه‌ای را برای راه پله شیب‌دار یا مارپیچ یا قوس‌دار اجرا کرد، باید مدل‌های مختلف نرده شیشه‌ای بکار گرفته شود.

نرده شیشه ای حفاظ بیشتر بخوانید

انواع نرده شیشه‌ای شامل موارد زیر است:

نرده شیشه‌ای اکسپوز ( روکار ) – نرده شیشه‌ای دفنی ( توکار ) – نرده شیشه ای اسپیگات ( روکار )-مدل فیکس پوینت- نرده شیشه ای هنزا – نوع اختصاصی و سفارشی‌سازی

در ادمه با جنس نرده شیشه ای حفاظ بیشتر اشنا خواهیم شد

نرده شیشه‌ای دفنی

در این سبک مدرن از نرده شیشه‌ای همان‌طور که از نامش پیداست پایه‌های هندریل در داخل زمین کار شده و تنها بدنه شیشه‌ای نمایان است. قالب حفاظت کننده در این نوع نرده شیشه‌ای دفنی از دو جنس فولاد و لاچنل ساخته می‌شود. در این شیوه شیشه سکوریت یا لمینت داخل ریل یا پروفیل خاصی فیکس می‌شود. این سبک از نرده شیشه‌ای دید بازتری به کاربر می دهد. لبه‌های شیشه سکوریت در نرده شیشه‌ای دفنی یا توکار، دیاموند زده می‌شود تا در تماس با دست مشکل ایجاد نکند.

نرده شیشه ای اسپیگات

یکی دیگر از مدل‌های مختلف نرده شیشه‌ای سبک اسپیگات است که پایه‌های آن روکار و از دو جنس استیل و فولادی کار می‌شود. این مدل از نرده‌های شیشه‌ای برای پروژه‌هایی که باید در مدت ‌زمان کوتاهی اجرا شوند بسیار مناسب است. قالب‌بندی محافظ‌ها در این نمونه به شکل مستطیلی و گرد است. برای هر پنل شیشه‌ای دو پایه با ارتفاع 15 تا 25 سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود. این پایه‌های اسپیگوت سریع و راحت و بدون نیاز به کندن محل و آهن کشی اجرا می‌شود.

نرده‌های شیشه‌ای استخر

نمونه‌هایی از نرده‌های شیشه ای اسپیگات هستند. تمام اتصالات در این نمونه نرده‌کشی از متریال استیل ضدزنگ است. در این پروژه برای ورود و خروج به استخر در شیشه‌ای لولایی در نظر گرفته می‌شود. یکی از مزایای بزرگ این سیستم امکان عبور آب از میان شیشه ها و پایه های تعبیه شده است. از این رو پاکسازی راه پله در این سبک راحت تر بوده و اغلب برای نرده های شیشه ای کنار استخرها که نیاز به تمیزکاری مداوم دارند، استفاده می شود.

نرده شیشه‌ای مدل اکسپوز

نرده شیشه‌ای اکسپوز مدل دیگری از نرده‌های سکوریت است که تحت عنوان نرده‌ای شیشه‌ای روکار هم شناخته می‌شود. این نرده‌های شیشه‌ای داخل پروفیل‌های آلومینیومی با ارتفاع حدود ۱۰ سانتی‌متر قالب‌بندی می‌شوند. پنل های شیشه سکوریت معمولاً ضخامت ۱۰ تا ۱۲ میل داشته و به‌راحتی جاگذاری و تعویض می‌شوند.
پروفیل‌های آلومینیومی با روکش‌هایی با رنگ‌های دلخواه مطابق با سلیقه گردانندگان پروژه یا کارفرمایان تکمیل می‌شود. این مدل از هندریل شباهت زیادی به مدل دفنی دارد و تنها تفاوت اساسی آن در روکار و توکار بودن است. ارتفاع پنل های شیشه‌ای استفاده ‌شده در این نمونه بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ سانتی‌متر است.

پارتیشن شیشه ای چیست ؟

نرده شیشه‌ای فیکس پوینت

نمونه بارز دیگری از مدل های مختلف نرده شیشه ای سبک فیکس پوینت یا دکمه‌ای نام دارد. این نمونه از دو بخش اصلی شیشه سکوریت و قالب‌های بست پوینت گلس ساخته شده ‌است. این نمونه از هند ریل شیشه‌ای همانند حفاظ شیشه‌ای دفنی، دید بازی به محیط ایجاد می‌کند. به‌ همین دلیل در میان انواع حفاظ‌های شیشه‌ای طرف‌داران زیادی دارد.
شیشه سکوریت های مورد استفاده در این سبک از نرده شیشه‌ای ضخامت ۱۰ میلی‌متر دارند. مهم‌ترین بخش در اجرای این‌ حفاظ‌های شیشه‌ای، اتصال درست و دقیق شیشه سکوریت به دیوار یا پله است. پائین‌ترین سطح خطا در محاسبات این متد موجب به ‌هم خوردن تراز کار در پروژه می‌شود. برای اتصال شیشه به بدنه پله از بست‌های دکمه‌ای از جنس استیل یا آلومینیوم با خاصیت ضدزنگ استفاده می‌شود. البته متریال کاربردی برای این دکمه‌ها محدود به رنگ استیل نمی‌شود و می‌توانید برای ایجاد هارمونی بیشتر با طرح پله، از دکمه‌های رنگی بهره ببرید.
در نرده‌های شیشه‌ ای که با روش فیکس پوینت اتصال پیدا می‌کنند، محل قرارگیری دکمه در زمان تولید روی شیشه سکوریت مشخص و اعمال می‌شود. دقت در ایجاد این سوراخ‌ها اهمیت زیادی دارد چون بعد از سکوریت شدن دیگر نمی‌توان تغییری در آن ایجاد کرد.

نرده شیشه ای هنزا

نرده شیشه ای در مدل هنزا یکی از ابتکارات جدید در سری محصولات اکسیدال است که با ظاهری ساده کارایی بسیار بالایی دارد. در این مدل پایه های عمودی به شکل المانهای منظم هم شکل به طور پیوسته نصب می شود. این پایه ها بسیار قوی بوده و تمام بار وارده از شیشه را تحمل می کند و به کمک نوعی از اتصالات به کف پله منتقل می کند.

با دیوار شیشه ای مات اینجا اشنا شوید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.

مشاوره آنلاین