بهترین شیشه برای پارتیشن اداری کدام است؟

بهترین شیشه برای پارتیشن اداری

فهرست مطالب

بهترین شیشه برای پارتیشن اداری کدام است؟ پارتیشن شیشه‌ای سیستم جداکننده برای محیط‌های تجاری و حتی مسکونی با ظاهری مدرن و ‌مینمال است. یکی از ویژگی‌های مهم این پارتیشن‌ها کاهش فریم‌های سازه است که دید بازتری به محیط اطراف می‌دهد. دیوارهای جداکننده شیشه‌ای که ابزاری محافظ و نظم‌دهنده با قابلیت انعطاف‌پذیری زیاد هستد. پارتیشن ها با انواع مختلف شیشه‌های تک‌جداره، دوجداره و چند لایه ساخته می‌شوند. پارتیشن‌های شیشه‌ای با اشغال فضای خیلی کم جایگزین مدرنی برای دیوارهای پیش‌ساخته و سنتی یا پارتیشن‌های ام دی اف هستند.

استفاده حداکثری از نور طبیعی خورشید یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای پارتیشن‌های شیشه‌ای است.

از آنجایی که بخش عمده ای از پارتیشن ها را بدنه شیشه ای تشکیل می دهد، این سوال مطرح می شود که بهترین شیشه برای پارتیشن اداری چیست؟ پارتیشن‌های شیشه‌ای اغلب در انواع شفاف یا مات ساخته می‌شوند. اما گاهی بنا بر خواسته مشتری طراحی پارتیشن شیشه‌ ای رنگی نیز امکان‌پذیر است. کاربرد پارتیشن شیشه‌ای رنگی دکوراسیون داخلی را منظم‌تر و شادتر نشان دهد. این نوع شیشه در مواردی برای پوشش بیشتر دیواره‌های اتاق و ایجاد حریم خصوصی سفارش داده می‌شود.

در این سبک از طراحی پارتیشن می‌توان رنگ شیشه‌ها را مطابق با رنگ لوگوی سازمانی سفارش داد. انواع شیشه‌های پارتیشن

اگر ساختار کلی پارتیشن اداری و کاربرد آن در چنین فضاهایی را در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که این دیوارهای حائل علاوه ‌بر جداسازی باید نقش حفاظتی مناسبی داشته باشند. شیشه‌های لمینت به ‌طور معمول پرمصرف‌ترین انواع در ساخت پارتیشن‌های شیشه‌ای هستند. این سبک از شیشه‌ها متشکل از ۲ لایه شیشه، لایه طلقی PVB و لایه‌های پلیمری هستند که در دما و فشار بالا ساختار منسجمی را ایجاد کرده اند.

پروسه عملیاتی تولید شیشه لمینت باعث شده مقاومت زیادی در برابر زلزله، ضربه‌، آتش‌سوزی داشته باشد. در اثر اصابت ضربه تکه های شیشه خرد شده مانند شیشه های معمولی به اطراف پرت نمی‌شود. بنابراین ضریب ایمنی خوبی دارند. با این ‌حال انواع گوناگونی از شیشه‌ها برای نصب در چارچوب پارتیشن‌های اداری استفاده می‌شود. خصوصیت شاخص شیشه‌های لمینت سکولاریزه بودن و مقاومت بالاست. علاوه ‌بر این باوجود دوجداره بودن، ظاهر شفاف و براق دارد و با ضخامت کم فضای کمی اشغال می‌کند.

نصب و اجرای انواع شیشه تاشو با تیم حرفه ایی دردیو 

پارتیشن‌های شیشه‌ای در انواع ساده، رنگی، مات، طرح‌دار قابل سفارشی‌سازی هستند.

شیشه معمولی

برای این‌که در مورد بهترین شیشه برای پارتیشن اداری تصمیم درستی بگیرید، باید با انواع شیشه‌ها به‌طور کامل آشنا شوید. یکی از پرکاربردترین شیشه ها همان انواع معمولی هستند. این شیشه ها به شکل تک‌جداره با ضخامت متفاوت تولید می‌شوند. در مقابل انواعی از شیشه‌های سکوریت دوجداره را می‌توان انتخاب کرد که مقاومت صوتی حرارتی بالایی دارند. در هنگام سفارش این نوع شیشه‌ها باید به جنس گاز استفاده ‌شده بین شیشه، ضخامت آن و پاره‌ای موارد دیگر توجه کرد. نوع و قیمت ابزار و یراق آلات کاربردی برای شیشه‌های دوجداره متفاوت است.

شیشه هوشمند

شیشه سکوریت هوشمند نمونه‌ای دیگر از کاربرد بهترین شیشه برای پارتیشن اداری و تجاری است. کارایی این پارتیشن ها به این صورت است که به حالت عادی شفاف هستند. اما در مواقع خاصی با توجه به شرایط مانند جلسات کاری به وسیله یک ریموت کنترل به حالت مات در می‌آیند. با طراحی این مدل پارتیشن اداری می‌توان رنگ شیشه و میزان نوردهی آن را تنظیم کرد.

انتخاب بهترین شیشه برای پارتیشن اداری

اگر بخواهیم در مورد بهترین شیشه برای پارتیشن اداری به نتیجه کلی برسیم باید اذعان کنیم که هر کدام از انواع شیشه‌ها برای جایگاه و شرایط خاصی مناسب هستند. بنابراین نمی‌توان نسخه واحدی پیچید و تنها یک نوع را برتر دانست. درست است که بعضی از انواع شیشه و مانند دو جداره مقاومت خیلی بالاتری دارند. اما از آنجایی‌که انواع تک‌جداره نسبت به دوجداره تولید ساده‌تر و قیمت پایین‌تری دارد، برای دفاتر کاری خلوت مناسب است.

اگر بخواهیم از لحاظ پرکاربردتر بودن شیشه‌ها را بررسی کنیم، پارتیشن‌های ساخته‌ شده با شیشه سکوریت با ضخامت و استحکام بالا طرفداران زیادی دارد. با توجه به این‌که عملکرد عالی در مقابل عبور صدا و نور از خود نشان می دهند، کارایی بیشتری در محیط‌های اداری خواهند داشت. اگر قصد دارید پارتیشن اداری سفارش دهید، بهتر است ابتدا با کارشناسان آگاه در این حوزه مشورت کنید و بهترین نمونه مطابق با محیط کاری مورد نظرتان را سفارش دهید. پیش از سفارشی سازی پارتیشن محیط کار در مورد نحوه قرارگیری پنلهای شیشه ای در جای مناسب ایده پردازی کنید.

در این قسمت بیشت بخوانید: پارتیشن شیشه ای فریم لس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.

مشاوره آنلاین